Volkswagen Polo: Verwarming

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TDI 75 pk

hallo,

Ik heb me onlangs een tweedehands wagen aangeschaft (een Polo 6R) en heb het volgende probleem.
Als ik de verwarming aanzet op de voorruit blaast er bijna geen warme lucht op de voorruit. Het is wel warme lucht die eruit komt maar er zit geen debiet achter.
Zet ik de verwarming op mij gericht en op de vooruit dan blaast de verwarming wel warme lucht met veel debiet naar mij en niet naar de voorruit.
Zet ik de verwarming enkel op mij gericht voel ik terug de hete lucht maar terug zonder debiet.

Het is vooral een probleem omdat het een eeuwigheid duurt vooraleer ik s'morgens kan zien door de vooruit omdat ze enkel onderaan de voorruit ontwasemt en in mijn gezichtsveld niet.

Hopelijk snappen jullie het probleem want persoonlijk vind ik dat ik slecht ben in problemen uitleggen.

Bij voorbaat dank voor de hulp !

Roadrunner007

Geplaatst door Roadrunner007 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou het lijkt erop dat de klep in de kachel niet goed werkt.
laat de storing daarvan uitlezen en dan weet je of er een versteller stuk is die moet dan vervangen worden.
komt daar niks uit dan kun je de kleppen opnieuw in de bassisstand laten zetten.
ik ga er van uit dat je een volautomatische airco hebt.
heb je een mechische bediening dan moet je controleren of er geen kabel los is.

groetjes jan.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Alleen bij kachel met draaiknoppen: Als je de kachel op de voetenstand zet voel je dan wel lucht uit de roosters bij voorraam? Zoja dan zit de kabel verkeerd om.

Roadrunner007 (0), 12 jaar geleden

Dat ga ik zeker eens nakijken, en anders zal het wachten zijn tot de wagen voor de eerste maal op onderhoud moet.

Bedankt voor de reactie's en hulp!!

Roadrunner007 (0), 12 jaar geleden

Oké, heb de fout gevonden van dit fenomeen, het is vrij stom dat dit me nog niet eerder opgevallen is...
De keuzeknop zit gewoon omgekeerd, bv; als het op de voeten staat, komt de lucht langs de roosters bij het voorraam en andersom.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Oke mooi! Ben dit wel vaker tegen gekomen en als je even niet goed oplet dan monteer je hem zo verkeerd om alleen jammer dat diegene die er als laatste aan heeft gezeten hem niet even heeft getest na afloop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.