Volvo V40 1996: Problemcar

Bouwjaar: 1996, Motorinhoud (cc): 1900

Ik heb sinds '98 een V40 19TD van '96 waarin een renault motor steekt. Met deze auto heb ik sinds ik hem aangekocht heb aanhoudend problemen gekend ondermeer : koelwaterlekkage, versnellingsbak, airco, piepende ophanging, ontsteking, lichten, afschilferende kunststof binnen, alarm defekt, enz....



Zijn er nog slachtoffers van zulke auto?

zeus12397

Geplaatst door zeus12397 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Volvo234 (0) PRO, 21 jaar geleden

K*t bakken die S/V40 TD. Je trekt er geen worst mee van tafel en het rammelt en kraakt aan alle kanten. Wij verkopen ze niet meer aan de klant want je staat er gewoon mee voor paal!
Waterlekkage heb ik ook al meer mee gemaakt, eers lekke kachel radiateur, en een week later bleek de koppakking ook nog lek te zijn.
In ieder geval veel succes!!!

Gr. volvo

zeus12397 (0), 21 jaar geleden

Weinig gerustellend antwoord! Mijn besluit staat vast voor mij geen Volvo meer. Dit was mijn eerste en laatste. Service bij volvo-dealer liet ook te wensen over.

Volvo234 (0) PRO, 21 jaar geleden

Nou de Volvo`s doen het hartstikke goed, alleen de S/V40 TD niet. Wil je nog een diesel dan is de 2,5 TDI in de S70/V70/S80 zeker een aanrader. Of een D5 diesel.

janspeed2 (0), 20 jaar geleden

de 2,5 TDI is dan ook geen Renault-moter maar een VAG-moter.
Te vinden in de 850 en de oud model S/V70

Mark7297 (0), 20 jaar geleden

sinds wanneer heeft een diesel een ontsteking??????????

wimpy (0), 20 jaar geleden

Inderdaad, de Volvo's S/V40 PhaseI hebben inderdaad veel kinderziekten! Daarom raad ik aan een Phase II of III aan te kopen.
Ik zelf heb met een Volvo V40PhaseI (1996) gereden. Eén van de eerst geleverde in mijn streek! Veel kinderziekten,bijna allemaal onder garantie opgelost. Ik heb reeds een jaar een phase III aangekocht; onderhuids een totaal andere wagen! Een zeer goeie wagen.Ik ben er zeer tevreden over. Kortom, indien je een Volv S/V40 wenst aan te kopen,neem een Phase II of III.

Hobbiebob (0), 19 jaar geleden

Heb een Volvo S40 TD uit 98 en nog geen problemen...gelukkig. Denk dat het ook een kwestie van (on)geluk is...?

Geer3469 (0), 17 jaar geleden

denk het ook bob, wij hebben er ook 1 uit '98 met 3 ton op de teller en zonder problemen mee naar portugal geweest en verder een heerlijke reis auto... daar ik meer km's ga maken ruil ik hem zaterdag in voor een s80 2.5 tdi automaat maar vind nog steeds de v40 een heerlijke auto en bij mij rammelt er na 3 ton nog helemaal niets...

denk dat je gewoon een s of v40 moet kopen die TOP onderhouden is en niet 1 keer per jaar naar een garage gaat maar om de 15d km's....wel vind ik ook de motor niet super soepel en weinig pk's en is idd voor tegenwoordige diesels (d5 bijv 185 pk...steeds gekker) een langszaam ding maar rij er wel over de 800km met een tank mee en dat telt ook vind ik.

gerard

Roland10244 (0), 17 jaar geleden

Heb een Carisma 1900TD van 1998, daarin steekt zover mij bekend dezelfde Renault motor + boite.
Heeft nu 200.000 probleemlose km.
Naast oliewissel om de 15000 km heb ik enkel de solenoide op de mazoutpomp, de snelheidssensor op de boite en het nylonbusje (2x) op de schakelstang moeten vervangen.
Wagen is dit jaar nog naar Tjechie en Zuid Frankrijk gereden, om maar te zeggen dat we nog 100 % vertrouwen in de motor hebben.
Wagen is sinds aankoop nooit terug geweest naar de dealer.
Als ik het goed lees zit het probleem ook niet zozeer in het Renault gedeelte van de wagen

Geer3469 (0), 17 jaar geleden

even een kleine update: ik heb de v40 ingeruild voor een s80 2.5d uit 99... bij deze auto rammelt het dus wel bij lage toerentallen !! niet heel erg storend maar toch, hier had de v40 totaal geen last van en vind het eigenlijk ook niet kunnen voor een auto van deze klasse, dit is eigenlijk tot nu toe het enige mintpuntje van de auto

( laatst haalde een golfje gti helemaal uitgebouwd dikke motor etc mij wel in bij 205 km/u dat vond ik toch ook wel een beetje jammer, toch trok het dieseltje het goed mee !! )

oja en die motor rookt verschrikkelijk bij volgas...is hier iets tegen te doen of hoor dit bij deze motor ? ik ben een beetje bang voor de roetmeting volgend jaar...

verder rijden volvo's gewoon heerlijk en zou ik zeggen koop er 1 die goed onderhouden is Zeus ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.