Opel Corsa: starmotor opel corsa 1.3 cdti draait niet rond

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3 cdti

Ik heb hier een auto met het volgende; Het betreft een Opel Corsa met 1.3 cdti dieselmotor(de bekende fiat diesel).De auto heb ik met defecte motor gekocht en er een andere ingebouwd.Nu na de inbouw weigert de startmotor rond te draaien.Ik heb alle stekkers en wat los is geweest gecontroleerd maar er gebeurd niets.
Wel hoor ik als ik start,bij de zekeringkast een zeer lichte klik wanneer het contactslot wordt omgedraaid De accu is vol en heb al met een andere geprobeerd.Alles werkt ook gewoon en ik hoor de brandstofpomp draaien Ik heb op internet een schema gevonden en zie dat er een relais zit waarvan de startmotor wordt aangestuurd,Bij mij op het schema K61 .Daar ik alleen ben kan ik niet zien welk relais klikt.

Ik vraag me overgens af of het niets met een startonderbreking te maken heeft.De auto heeft,geloof het of niet, geen centrale vergrendeling dus gewone sleutels .

Wie heeft dit eerder bij de hand gehad?

De auto is nog niet uitgelezen.

met vr, groet Piet

Aprilia

Geplaatst door Aprilia (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

liviu2004 (0), 8 jaar geleden

Is de motor lampje knippert met contact op? Corsa C of Corsa D?

Aprilia (0), 8 jaar geleden

Goedeavond, het is een Corsa C maar het probleem bleek toch in de startmotor te zitten!Deze deed het op de andere motor goed,maar is waarschijnlijk door het starten op de een of andere manier ff vast gaan zitten. De andere motor had een defecte drijfstang en die was tussen krukas gekomen en dus had starmotor wat tikjes gehad bij het proberen te starten bij de vorige eigenaar.

Nu gaan we proberen de motor op gang te krijgen.

Draaien van de startmotor is in iedergeval opgelost!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.