Peugeot 206: CV Peugeot 206 werkt niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Goedenavond,

Ik heb een Peugeot 206 3-deurs staan, waarvan de centrale vergrendeling niet werkt.
Niet op de afstandbediening, maar ook niet op het slot. Helaas heeft de achterklep geen slot, dus zal ik e.e.a. moeten oplossen.
Ik heb de auto bij de Peugeot dealer laten uitlezen. Zij konden geen foutmeldingen vinden, maar konden de CV ook niet vanuit de computer aansturen. Hun vermoeden is dat de storing in de BSI zit.
Ze adviseerden mij een universeel setje afstandbediening aan te brengen.

Na het testen en doormeten van de draden kom ik het volgende probleem tegen. Op 2 draden komt er bij het vergrendelen een impuls van 12 volt (en hoor je de relais klikken).
Bij het ontgrendelen krijgen de draden geen impuls en blijft de relais stil. Daar ik bij het ontgrendelen geen impuls krijg, zal het universele setje ook niet gaan werken.

Wordt dit veroorzaakt door de mogelijke storing in de BSI en is dit eventueel op een manier om te lossen / te ondervangen?

Lisher

Geplaatst door Lisher (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Lisher (0) PRO, 8 jaar geleden

Helaas niet opgelost. Universele setje heeft geen resultaat opgeleverd. Waarschijnlijk omdat e.e.a. toch via de bsi verloopt?
Opgelost door elektrisch slot van de achterklep te vervangen door sleutel bediend slot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.