Renault Scenic: Motor hapert bij minder dan 15 liter benzine in de tank.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo allemaal.

Misschien wel een vreemd probleem maar als er nog 15 liter benzine in de tank aanwezig is dan lijkt het net of de motor na een haakse bocht naar rechts even geen benzine meer krijgt. Het instructieboekje geeft wel aan dat de tank niet te ver leeg gereden mag worden maar met nog 15 liter in de tank lijkt mij dat overdreven toch!. Nu mijn vraag is dit Scenic eigen of is er iets met de ontluchting van de benzine tank mis.

ronny530

Geplaatst door ronny530 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Tank ontluchting en beluchting kun je makkelijk zelf testen. Daar hoef je alleen maar de tankdop even voor los te nemen.
Hapert de motor daarna nog steeds, dan is er met de ont- en be-luchting niks mis.

ronny530 (0), 8 jaar geleden

De tank ontluchting is het niet want bij het losnemen van de dop zou je toch iets moeten horen. Het lijkt wel of het enigszins overhellen van de Scenic bij een scherpe bocht naar rechts maakt dat er geen benzine meer aangezogen wordt. Wat ik wel gemerkt heb is dat nadat ik de tank had volgegooid er een naar geurtje in de auto te ruiken was (geen benzine lucht) die na verloop van tijd weer verdween.

obd expert (0) PRO, 8 jaar geleden

Weet je zeker dat er nog 15 liter in de tank aanwezig is? Misschien wijkt de tankvlotter af en is hij bijna leeg.

ronny530 (0), 8 jaar geleden

Bij het tanken kon er tot de eerste klik nog 45 liter bij terwijl de tankinhoud om en nabij de 60 liter is volgens het instructieboekje. Een echt probleem is het ook niet maar maar als de benzinemeter nog iets van een kwart tankinhoud aangeeft hou ik er al rekening mee dat er weer getankt moet gaan worden.

harnak (0), 8 jaar geleden

zeef los bij benzinepomp in tank?

Heino4267 (110), 8 jaar geleden

Waarom niet gewoon de garage eens de tank laten leegmaken?
Dat gaat relatief simpel.
Voor hetzelfde geld heb je in de afgelopen 15 jaar 15 liter water/drek onder in je tank verzameld.

ronny530 (0), 8 jaar geleden

Water of drek zal het niet zijn want na het nemen van die scherpe bocht pakt de motor wel weer op. Stel dat je op de snelweg rijdt kun je totdat het lampje echt aan gaat dringen om te gaan tanken gewoon door rijden. Het lijkt me meer dat de aanwezige benzine naar één kant van de tank gaat en dat daardoor de pomp even niet aan kan zuigen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.