Opel Combo: extreem olie verbruik

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v

een paar maanden geleden kocht ik mijn combo tour
na een maand een apk laten uitvoeren dat viel reuze mee
ze zagen dat het blok te nat was dus werd de kleppendekselpakking vervangen (want dat was de eerste en goedkoopsye optie om koppakking uit te sluiten)
samen met de dist.riem ( en waterpomp)want het was ook niet duidelijk hoelang die erop zat.
Daarna zag ik olie op mijn inrit dus was de conclussie van de (bovag) garage dat het de koppakking moest zijn pffff
nu die gedaan was bleek het olieverbruik drastisch gestegen maar dan ook echt drastisch pijlstok kurkdroog na 180 km
dus ik terug nu was de conclusie de zuigerveren zouden vast zitten dus hebben ze remolie op gedaan en een dag inlaten trekken.
ik ben er daarna een dikke 150 km mee gaan rijden ( afwissellend snelweg en 80 km wegen) en het oliepijl was normaal netjes bovenste streepje van de pijlstok (dat was eergister)
Gisteren op naar ardooie zuid Belgie (een 188 km snelweg)bij vertrek olie gechecked (nog steeds netjes op afvulstand) en nu na die 188 km raakt de pijlstok nog net de olie met het tipje van de stok .... (kleine file gehad)
De 188 km terug naar huis , geen file een halve ltr verbruikt
wie kan mij vertellen wat te doen, de auto heeft me nual zo'n 2000 euries extra gekost rn mijn bodem is bereikt

bvd Arie

arie31

Geplaatst door arie31 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Combo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

fordmannetje (0) PRO, 8 jaar geleden

lekkere garage heb je uitgezocht
koppakking lekt bijna nooit olie(heb ik in 25 jaar nog nooit meegemaakt)
oplossing nu is helaas een andere ruilmotor plaatsen

wat ik me wel afvraag is,hebben ze de kop wel laten vlakken?zijn de kleprubbers mee vervangen?kop afgeperst ?
wat is de compressie van alle cilinders?
blauwe rook uit de uitlaat?

arie31 (0), 8 jaar geleden

[quote=fordmannetje]lekkere garage heb je uitgezocht
koppakking lekt bijna nooit olie(heb ik in 25 jaar nog nooit meegemaakt)
oplossing nu is helaas een andere ruilmotor plaatsen

wat ik me wel afvraag is,hebben ze de kop wel laten vlakken?zijn de kleprubbers mee vervangen?kop afgeperst ?
wat is de compressie van alle cilinders?
blauwe rook uit de uitlaat?[/quote]
Nee niet gevlakt , kleprubbers ook niet vervangen, en de rest weet ik niet.
Ze hebben er de laatste keer met een mini camera in gekeken en de conclussie was zuigerveren ... ik vraag me alleen af of ze dat al niet hadden kunnen zien toen de kop eraf was. Denk je lekker veilig bij Bovag te zitten

fordmannetje (0) PRO, 8 jaar geleden

met een camera zie je alleen de bovenkant van de zuigers,dus niet de zuigerveren
het wordt steeds gekker
dus geen klepafdichtrubbers vervangen?????
terwijl de kop er af was??
je moet maar eens bij een echte garage langsgaan
een stelletje domkoppen daar

arie31 (0), 8 jaar geleden

kan ik met zoiets bv bij een andere Bovag voor een second opinion gaan
of wat kan ik het beste doen ?( ik ben totaal niet thuis in deze materie )
het enige wat ik weet is dat ik door die auto blut ben

Brum1467 (0), 8 jaar geleden

Het is even de vraag of de garage die de reparatie heeft uitgevoerd dezelfde is als de garage die de auto heeft geleverd en/of er enige vorm van garantie van toepassing was. Even ervan uitgaande dat de reparatie niet onder enige vorm van garantie valt, zou je het volgende kunnen doen:

1. Ga het gesprek aan met de garage en geef aan dat je van mening bent dat de reparatie slecht/onvoldoende is uitgevoerd, terwijl daar wel voor is betaald en geef ze de kans om het op te lossen;
2. Lukt het niet om er in overleg uit te komen, stel de garage schriftelijk in gebreke en geef ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen;
3. Is het probleem daarna nog niet opgelost, dan kun je een procedure bij de geschillencommissie voeren of een civielrechtelijke procedure bij de kantonrechter. De procedure voor de geschillencommissie heeft dan als voordeel dat deze laagdrempelig en goedkoop is.

Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van welke afspraken je hebt gemaakt bij het geven van de opdracht voor de reparatie en tenslotte kun je zekerheidshalve ook eens bij een andere garage navraag doen. Dat laatste gaat dan waarschijnlijk wel weer gepaard met kosten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.