Volkswagen Golf IV: ac wordt niet koud genoeg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi atd 1.9

hoi...

Ik heb het volgende probleem: Mijn AC wordt niet koud meer. Er is slechts een heel klein beetje verschil in temperatuur te merken van de luchty welke naar binnen komt bij het aanzetten van de AC. Het systeem heeft een complete servicebeurt van 50 euro gehad maar werkt nog steeds net zo slecht als voor deze servicebeurt. De vens draaien goed rond. Wat zou dit kunnen zijn? Het is geen climatronic AC.

gegroet,
Karthur8

karthur8

Geplaatst door karthur8 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Als je nu eens terug gaat voor garantie, niet zelf aan beginnen dan is de garantie over, op iedere rep zit 3 maanden garantie of was het zo'n b..n garage

karthur8 (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Jan. Sorry...maar ik ben niet helemaal duidelijk genoeg in mijn bericht geweest wat de servicebeurt betreft. Ik hoopte dat alles weer goed zou werken na de standaard werkzaamheden welke uitgevoerd zijn geworden bij de servicebeurt. Het volgende staat bij de adveretentie:

Wat voeren wij uit bij een airco servicebeurt?
Oude koudemiddel verwijderen, Oude olien verwijderen, Airco systeem vacumeren, Nieuwe olie en UV toevoegen, Afvullen van AC systeem met R134a koudemiddel, Controleren werking AC, Controleren van temperatuur.

De airco werkte nog steeds niet goed ( hetzelfde als voor de servicebeurt) en ik kreeg de keuze om een afspraak te maken voor reparatie of niet. Wat het probleem precies is kon men niet direct zeggen ( of wilde men wellicht niet zeggen) zonder eerst verder onderzoek te doen. In ieder geval is er net zo veel koudemiddel opnieuw ingegaan als er uitgekomen is ...althans een heel klein beetje meer...maar dit was normaal vertelde men mij....en niet genoeg om een lekkage te vermoeden. Ik weet eigenlijk niet of het opsporen van het probleem ( problemen) bij een servicebeurt behoort en het hierna de keuze van de klant is of deze tot reparatie wil laten over gaan of niet. Je zou denken bij de regel; "Controleren werking airco" dat dit meer inhouden zal toch dan enkel de knop indrukken. Hoe dan ook...de werkzaamheden zoals boven beschreven hebben dus niet tot enig resultaat bijgedragen en daar ik eerst zelf wil kijken of ik de airco weer goed kan krijgen, i.v.m de eventuele kosten uiteraard, heb ik geen vervolg afspraak gemaakt.

gegroet,
Karthur8

kaleido 1 (1355) PRO, 8 jaar geleden

Een airco service houd niks meer in dan aftappen en vullen , doet hij het daarna nog niet , helaas , vervolg onderzoek , dus extra kosten.
Controle werking , doen ze , alleen ze constateren dat hij niet werkt , hebben ze het toch wel degelijk de werking gecontroleerd.
Wat waren de drukken aan de hoge en lage druk zijde , daar kun je al het 1 en ander uit halen.
Waar heb je de controle uit laten voeren ?

Pascal Limpens (0) PRO, 8 jaar geleden

Zo zie je maar weer, goedkoop is duurkoop!!!
Die servicebeurt is een lokkertje om klanten binnen te halen.
Een beetje aircomonteur kan na het meten van de drukken al een diagnose geven.
Opnieuw vullen is vaak, (ook in dit geval) niet nodig. Een kleine aircocheck, duurt 3 minuten en is
vaak ook nog kosteloos, jaagt de klant niet onnodig op onkosten.
Tip: zoek een goed aircobedrijf bij u in de buurt.
Misschien een paar euro duurder maar wel een werkende airco.

karthur8 (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor de reacties....
De auto is inmiddels verkocht met defecte airco .

gr,
Karthur8

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.