Fiat 0: Punto loopt stationair onregelmatig

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16V

Goedenavond,

Wie heeft voor mij nog tips voor onderstaand probleem.
Fiat Punto 1.2 16V motorcode 188A5000 had een lekke koppakking en liep onregelmatig.
- Koppakking vervangen.
- Kop laten testen, 1 klep vervangen, klepseals vervangen.
Hierna liep de motor stationair nog steeds onregelmatig.
Het is alsof hij af en toe overslaat. Er zit geen regelmaat in.
schommelt tussen 600 en 700 toeren en valt soms even een tel naar 400/500 toeren.

Timing gecontroleerd (met timingset) en deze staat goed.
Er zijn geen foutcodes....
Er zijn nieuwe bougies geplaatst.

De volgende onderdelen heb ik al vervangen/uitgewisseld:
- Lambdasonde
- koelwatertemperatuursensor
- thermostaat
- mapsensor
- bougieskabels
- bobine
- gasklephuis.

Ik heb stuk voor stuk de bougieskabels los gehad, motor gaat met iedere kabel los slechter lopen.
Ik heb stuk voor stuk de aansluiting van de injectoren los gehad, gaat bij iedere injector los slechter lopen.
Ik heb al brandstofreiniger gebruikt, geen resultaat.

Lisher

Geplaatst door Lisher (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Geen foutcodes zou betekenen dat de lambdasonde een correcte uitlaatgas samenstelling ziet. Krijg je ook geen foutcodes na een stukje rijden of langer laten lopen?
Waar lees je de auto meet uit?
Is de ademhaling van de motor in orde?

Lisher (0) PRO, 8 jaar geleden

Hij heeft tijdje stationair gelopen en toen weer uitgelezen. Geen codes. Niet meer uitgelezen na rijden.
Ik heb zelf geen uitleesapparatuur, zou dus even moeten kijken welke ze gebruiken.
Ik heb geen lekke slangen oid kunnen ontdekken. Hij ploft wel iets in de uitlaat als hij wegzakt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.