Opel ASTRA STATION WAGON: nokkenasversteller controleren P0011

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z16XER, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Hallo, ik heb een Astra H staan met het volgende probleem. Auto kwam binnen met ernstig gebrek aan vermogen, uit onderzoek bleek de distributieriem 2 tanden niet op tijd te staan, na correctie bleek de markeerpunten van de vorige monteur niet te kloppen. Montage foutje dus. met deze auto is wel bijna een jaar gereden!
Ik heb de distributieriem vervangen, en gecontroleerd op timing, die klopt nu wel. Echter blijf ik P0011 "nokkenasverstelling bank 1 inlaat functionerings-storing" houden.
deze fout komt na wissen, na 2 a 3x gasgeven weer terug.
kan ik de versteller testen? ik kan in ieder geval met de BOSCH ES tronic 2.0 de verstellers niet testen of aanspreken.

MJS

Geplaatst door MJS (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

meriva7673 (0) PRO, 6 jaar geleden

Als de code is ontstaan na dat je de distributieriem hebt vervangen zou ik toch nog maar een keer naar de timing kijken

MJS (0), 6 jaar geleden

nee, voor die tijd stond zowel inlaat als uitlaat versteller er in. p0011 inlaat en p0014 uitlaat.
timing is nu 100% goed qua markeringen. auto rijd loopt verder goed nu, alleen tussen 1000 en 2800 toeren vind ik hem sloom, maar dit kan motor karakter zijn, dat weet ik niet, heb alleen met de auto gereden met nog minder vermogen. boven de 3000 zijn alle 115 paardjes wel thuis. ik ben dus bang dat de inlaat nokkanasversteller stuk is, maar wil het wel zeker weten, omdat ik dan weer alles moet loshalen... hij tikkert alleen absoluut niet, maar zou natuurlijk wel vast kunnen zitten door dat hij te lang in z,n uiterste positie heeft moeten draaien...

MJS (0), 5 jaar geleden

Timing klopte 2 tanden niet. Voor de zekerheid een volledig nieuwe distributie gemonteerd, en alles correct op tijd gezet, met de juiste gereedschappen. Wagen rijd weer als nooit te voren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.