Toyota Starlet: automatisch choke temmen

Bouwjaar: 1988

Hoi,

De automatische choke van mijn Starlet blijft erg lang ingeschakeld. Hij jaagt behoorlijk in de toeren als ik voor het stoplicht sta in de eerste minuten na een koude start.

Valt hier nou niks aan af te stellen? Deze vraag is ook al een paar keer a/d dealer gesteld waar hij in het verleden voor onderhoud kwam, maar die hebben er niks merkbaars aan kunnen verbeteren.

Misschien heeft hier iemand de gouden tip?

reneke9598

Geplaatst door reneke9598 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

tarabeest (0) PRO, 19 jaar geleden

als je voor de auto staat zit er aan de linkerkant van de carburateur een was element hier zitten twee koelwaterslangetjes op.
als je dan verder naar beneden kijkt zie je een stelschroef zitten wat je kan verdraaien met een 8mm sleutel
hiermee stel je het choketoerental af.

reneke9598 (0), 19 jaar geleden

Bedankt alvast tarabeest. 'k ga hierna op zoek.

Ik doelde echter meer op de lange tijdsduur dat de choke actief is. Een handchoke zou ik al lang hebben uitgezet, terwijl mijn Starletje pas stopt met z'n choke als het blok al serieus warm a/h worden is.

tarabeest (0) PRO, 19 jaar geleden

dan zou ik eens kijken of de thermostaat wel goed werkt.
als die open blijft staan wordt de motor niet snel genoeg of niet goed warm waardoor ie te lang op de choke blijft lopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.