Mazda 3 2007: Gasklep

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z6, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Hallo,

Mijn auto heeft een gasklep met een gaskabel, dus niet electronics, bij het gas geven en daarna loslaten blijft de gasklep hangen, de gaskabel gaat wel meteen terug.

Kan ik deze zelf reinigen met remmenreiniger, of een andere reiniger ?
En moet deze worden ingeleerd?

Tevens staan er geen foutcodes in de ecu.

tweaker1986

Geplaatst door tweaker1986 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1575) PRO, 1 jaar geleden

Dat kan , er zit wel electronika in het gasklephuis die niet de juiste signalen krijgt bv. waardoor deze niet terug komt op ruststand.
Als je met de hand de hevelbterug duwt op zijn aanslag wat doet hij dan ?

tweaker1986 (0), 1 jaar geleden

Sorry voor de late reactie,

Als ik de hevel ( van de gaskabel ) duw gaat deze wel meteen terug,
het toerental gaat ook meteen terug, maar gaat dan vanzelf weer iets meer toeren maken, en gaat dan weer vanzelf helemaal terug. terwijl de kabel en hendel niet beweegt,

kaleido 1 (1575) PRO, 1 jaar geleden

Heb je hem al gereinigd ?
Geen vacuum lek in het inlaattraject , controle met remreiniger , reactie is de plek van lekkage.

tweaker1986 (0), 1 jaar geleden

Nee nog niet gereinigd,
kan ik dat het beste doen met deze ?
https://www.winparts.nl/filters---vloeis...

De Mazda heeft wel een inlaat vacuum lek gehad, maar deze is opgelost.
zie,
https://problemcar.nl/topic/mazda/foutco...

Maar eerst denk ik het gasklephuis reinigen, en als dat niet werkt kan nog wel even kijken met remmenreiniger of ik nog ergens een reactie krijg.

tweaker1986 (0), 1 jaar geleden

Ondertussen de gasklep er helemaal af gehad, en gereinigd, maar was eigenlijk niet nodig.

Probleem blijft het zelfde. Kan ik zelf op een of andere manier de gasklep opnieuw inleren, of kan dat alleen via de mazda dealer ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 3 of stel zelf een nieuwe vraag.