Volkswagen Passat 2012: wit uitroepteken in kombi en de motor gaat in noodloop

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 78

Beste,

Ik heb een probleem met mijn vw passat b7 van 2012. Ik heb een uitroepteken staan waar normaal de lm stand of de ingestelde cruise control snelheid staat. De wagen gaat in noodloop en het max toerental is 2300tr/m. Het probleem lost zich op wanneer de motorolie temperatuur hoger is dan 95 graden en ik het contact uitzet en terug start. Ik had foutcodes ivm de egr klep maar deze heb ik softwarematig laten dicht zetten. En ik kan via VCDS geen foutcodes uitlezen wanneer het probleem zich voordoet.

lange0079

Geplaatst door lange0079 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden

Als je de Egr hebt laten uitprogrameren en er zit een storing in , dan zal je de storing ook niet uit kunnen uitlezen,maar is de Egr ook mechanisch afgesloten.

Jan227 (5) PRO, 1 jaar geleden

Hallo, auto terug zetten op orginele software en dan foutcodes controleren. Zijn er dan alleen egr gerelateerde foutcodes, dan is de egr mogelijk niet juist weggeschreven. Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.