Renault Captur 2015: kachel ventilator weerstand vervangen maar waar zit dit

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Motorcode: H4B B4, Motorinhoud (cc): 900, Vermogen (kw): 66

hallo ,
de ventilator doet het wel en dan weer niet nu begreep ik dat het de weerstand is nu wil deze vervangen maar waar zit deze bij de Renault capture voordat ik alles sloop?
bedankt

josvanb

Geplaatst door josvanb (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Captur? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 4 maanden geleden

Zou eerst eens onderzoeken of dst wel xo is , een slechte verbinding op de kachelmotor veroorzaakt dit ook .
Meten en controleren en dan vervangen wat defect is.

    bedankt voor de opmerking en tips maar ik eigenlijk een vraag over de plaats waar deze kachelventilator zit voordat ik alles sloop. - josvanb (0), 4 maanden geleden

harry4203 (425) PRO, 4 maanden geleden

Dat denk ik ook, een kachelweerstand doet het over het algemeen niet soms wel en soms niet.

    bedankt voor de opmerking en tips maar had ik eigenlijk een vraag over de plaats waar deze kachelventilator zit voordat ik alles sloop. - josvanb (0), 4 maanden geleden

Beunhaas (495) PRO, 4 maanden geleden

Vaak , bij aanwezigheid van airco, wordt de fan aangestuurd vanuit een besturingspaneeltje met elektronica en niet via weerstanden.., vermoedelijk zit er een storing in dat paneeltje..vervangen.

Heino4267 (205), 4 maanden geleden

Ik zou het anders doen. De ventilator doet het soms wel en soms niet. Er is geen km-stand opgegeven dus het is niet duidelijk of de ventilator gewoon versleten is.
- ik zocht de ventilator op en keek eerst eens of de stekker waarmee die is aangesloten niet is uitgetikt, dt komt namelijk wel vaker voor
- dan keek ik of de ventilator soepel draait (dus uitdraait als je hem een zetje geeft), anders zit het lager (min of meer) vast doorwater wat vanuit de parafaan erop druppelt. Als de ventilator moeilijk loopt: parafaam schoonmaken (bladeren eruit halen) en de afvoeren links en rechts voorzichtig doorsteken (dan is de oorzaak weg).
- als de ventilator soepel loopt, zette ik eerst eens plus en min accuspanning rechtstreeks op de ventilator (via de stekker dus), Als de ventilator het dan "volgas" gewoon doet, keek ik pas naar de kachelweerstand (volg de bedrading vanaf de ventilator).
- Die kachelweerstand is trouwens geen weerstand, maar een stuk elektronica.
Als de kachelweerstand defect is, werkt één stand van de ventilator altijd en betrouwbaar (de hardste stand).
- als de ventilator helemaal niets doet, op geen enkele stand, ligt meestal op dat moment de plus of min die hem voedt eruit of de koolborstels zijn versleten (vandaar dat een km-stand handig is om te vermelden). Koolborstels kun je zelf bestellen/vervangen als je de ventilatormotor in handen hebt.

    bedankt voor de opmerking en tips maar had ik eigenlijk een vraag over de plaats waar deze kachelventilator zit voordat ik alles sloop.
    80000km - josvanb (0), 4 maanden geleden

Beunhaas (495) PRO, 4 maanden geleden

Ja, zeker een paar goede, relevante opmerkingen....

Beunhaas (495) PRO, 4 maanden geleden

De kachelfan zit altijd rechts ergens onder het dashboard...

    Top
    dat wilde ik weten
    Gr. - josvanb (0), 4 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Captur of stel zelf een nieuwe vraag.