Ford Focus 2013: Zagen bij koude start incl foutcodes

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Motorcode: M2DA, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 74

Iemand die kan helpen bij de volgende storingen.
Bij de koude start zaagt de auto tussen stationair en 1500 toeren. na 30 seconden komt foutcode P0106 Map absolute pressure range performance. na 50 seconden draaien komen de volgende 2 foutcodes P1573 Throttle position not available en P2135 Throttle position sensor voltage corrolation. zie afbeeldingen. Als de auto op bedrijfstemperatuur is dan loopt de motor perfect en kan ik de storingen wissen en komen ze ook niet terug. Iemand die dit probleem kent?

Jeroen-erwin

Geplaatst door Jeroen-erwin (50) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ehombie (45) PRO, 4 maanden geleden

monitor de pararameters grafisch adhv live data.
hebben die sensors iets gemeen qua stroomschema?

MAP is een gevolg code is mijn idee.

Heino4267 (200), 4 maanden geleden

Alle foutcodes zouden m.i. te maken kunnen hebben met defecten in kabels en/of stekkers(/massapunten), dus die zou ik eerst controleren.

Jeroen-erwin (50) PRO, 4 maanden geleden

Gasklep en gaspedaal gewisseld met een andere auto zonder resultaat. Stekkers op ecu gecontroleerd. Kabelboom grotendeels bij knelpunten gecontroleerd. In de live data pendelt de gevraagde en de geleverde gasklepstand met elkaar mee. Er schijnt een service bericht te zijn bij ford over een stuk kabelboom bij het inlaatspruitstuk? iemand een idee?

Jeroen-erwin (50) PRO, 4 maanden geleden

Ik heb wat waardes vergeleken met een een c-max die ik heb staan, Voltage van sensor 1 en 2 zijn bij deze autos precies andersom.
Vanaf de 40 graden koelwater temperatuur loopt de motor super mooi, hoe kouder hoe harder hij pendelt. voltage blijft gelijk. iemand nog tips?

. .

Ehombie (45) PRO, 4 maanden geleden

hebben deze onderdelen iets gemeen qua stroomschem. gedeelde voeding, massa, (tussen)Connector,?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.