Opel Corsa: Inhouden bij overschakelen 14 i uit 95

Bouwjaar: 1995

Hallo allemaal.Ik heb een opel corsa 14 I uit 95, 100.000km gelopen,en die valt terug bij overschakelen ,het beste voel je dit van z'n 1 naar z'n 2,als je overschakelt en gas geeft reageert hij hier niet lekker op ,het is net of de eerste paar centimeters van het gaspedaal niets doen,volgens mij krijgt hij niet genoeg benzine,hij hakkelt dan een keer en vervolgens gaat het goed ,hard rijden is geen probleem dit doet hij goed,en als hij vrij staat en gas geeft reageert hij goed, ,maar net die rotsnelheid in de stad,elke keer bij het overschakelen,vervelend is dit ,ik heb bougie's vervangen ,brandstoffilter vervangen,injectorreiniger in de tank gegooid maar zonder succes,het betreft een gewoon 8 kleppen motortje,weet iemand of dit af te stellen is zodat hij meer benzine krijgt?? B.V.D

anoniem-1573996169

Geplaatst door anoniem-1573996169 (0) , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Wat mij wel opgevallen is ,dat de tweede bougie witter was als de rest,duid op minder brandstof,maar aangezien deze motor maar een injector heeft is dit vreemd,maar ik heb geen koppakking probleem ,ik kan ook niets vinden wat betreft pakking schade,ik heb er met remmenreiniger opgespoten en de motor reageert niet,dus ik heb volgens mij ook geen kapotte inlaat pakking,vreemd.

Corsa1400turbo (0), 18 jaar geleden

Ik heb ook n corsaatje, heb k ook al s gehad. Ik gebruikte deze als crossauto, maar toch niet fijn om mee te rijden. Wat ik gedaan heb is de inlaatslang iets geknepen. Toen deed hij het super. Ik had ook last van witte bougies, het probleem van jou kan dus bijna niets anders zijn als brandstoftekort. Misschien een vuiltje ergens.

groet
jeroen

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Hoi Jeroen,ja dit is kloten zeg,dit is geen rijden zo,hard rijden is geen probleem ,maar net die stadsnelheid elke keer schokken,en volgens mij is dit inderdaad te weinig brandstof,maar hier kun je helemaal niets aan stellen,ik heb de accu klem al losgegooid,10 min.zodat de computer zich kan herstellen op advies van de garage,maar niet goed te krijgen ,hoe geef je zo'n ding meer brandstof??jij hebt het over de inlaat smoren ,doe je dan de luchtfilter voor de helft dichtmaken of hoe bedoel je,hier wordt ik strontziek van,ik heb hem net gekocht voor mijn vriendin,ik dacht dat maak ik wel effe,mooi niet, zo scoor ik geen punten hahaha ,wie o wie weet hier wat op ,verkopen zie ik ook niet zitten omdat dit voor de rest een leuk karretje is,dit moet toch op te lossen zijn.

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Hallo opelrijders het probleem is opgelost,een dichte pakking onder de egr klep,zodat hij niet meer functioneert,en het probleem is opgelost,altijd kloten die egr kleppen ,bij elke auto.gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.