BMW 5-Serie: GROTE PROBLEEM WIE KAN MIJ HELPEN

Bouwjaar: 1998

Ik heb een Bmw 525tds touring uit 1998, met een automatische transmissie.
ik was laatst aan het tanken ik kwam weer terug naar de auto, ik probeerde hem te starten, ik hoorde de start motor draaien en hij hield er opeens mee op, dus de start motor hoorde ik niet meer! toen keek in in de dashboard merkte ik dat hij aangaf dat de transmissie in zijn D, stond maar dat was niet het geval! Hij blijft maar in zijn D staan, heb het gereset, accupool eraf, alles geprobeerd! Ik kan hem dus niet via mijn sleutel starten! De enige optie, hoe ik de auto kan starten is via de startmotor door te koppelen! maar dan schiet de auto in de automaatbak noodloop progamma, en de keren dat hij niet in zijn noodloop progamma schiet doet de achteruit (R) het niet, ook blijft de acculampje branden! Wie o Wie kan mij hiermee helpen. Wie heeft er ervaring mee! DE PLAATSELIJK BMW DEALER HEEFT N WACHTIJD VAN 3 WEKEN, ik heb mijn AUTO HARD NODIG! OJA de POSITIESCHAKELAAR aan de ZIJKANT Van de bak gemonteerd is al vervangen maar het helpt niets! wie kan mij helpen voor redelijke vergoeding


alvast bedankt.

BMW525TDS

Geplaatst door BMW525TDS (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

ews module kapot. deze vraag is al meer gesteld. kyk op pagina 12 van bmw particulieren

BMW525TDS (0), 18 jaar geleden

EWS module is toch alleen voor t starten, in mijn dashboard geeft hij aan dat hij nog steeds in zijn (D)rive staat ook al doe ik hem in zijn P,N of R! Dat is de reden dat hij niet start lijkt me het meest logische!

marcel6952 (0) PRO, 18 jaar geleden

staat de kabel wel goed afgesteld op de bak???(van je keuze hendel)
je zou zegge dat hij verkeerd afgesteld staat, kun je controleren door hem op de brug te zetten (als het gaat), keuzekabel los maken aan de bak, keuzehendel binnen in de stand P , en dan de bak ook goed in z'n P duwen (naar voren) , en dan de kabel weer vast te draaien dmv het moertje maat 10.

succes, anders wordt het zoeken...........

imacthomas (0), 18 jaar geleden

de stekker achter op de bak daar komt vaak vocht in heb ik ook een keer gehad met slecht weer bleef toen in zijn 4 staan
heeft me 4 dagen zoeken gekost

BMW525TDS (0), 18 jaar geleden

NA 2 weken zoeken van diverse garages, inclusief rhenoy, alles getest bv alle schakelaars die ermee te maken hebben, zelfs andere bak erop gehad! bleek het een zekering te zijn in de dashboard kastje! 1000 euro en 2 weken verder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.