BMW 3-Serie: Oliedruk lampje (Rood) brand bij koude start lang

Bouwjaar: 1999

Hallo Allemaal, ik heb een 320d van 99 en als ik hem start bij koude motor of in ieder geval langer dan een uur stil heeft gestaan dan brand mn oliedruk lampje +/- 4 a 5sec!!! Dit lijkt mij erg lang!! Ik heb al nieuwe olie 5w40 Full Synthetiq en originele oliefilter met nieuwe o-ringen vervangen!! Ook heb ik de oliedruk-sensor vervangen, maar probleem is er nog steeds!! 4 a 5 sec brand ie elke dag opnieuw weer!! Hopelijk heeft iemand hier meer ervaring dan mij mee, Alvast Bedankt voor jullie reacties!! Greetz Davy

dkraft

Geplaatst door dkraft (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Santa (0), 18 jaar geleden

Heb je de auto al laten uitlezen? Wat is de km. stand van de auto?

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Laat de oliedruk eens opmeten,ratelt de motor ook zolang het oliedruklampje brandt?

Hans

Santa (0), 18 jaar geleden

Precies, daar dacht ik ook aan, vandaar mijn vraag naar de gereden kilometers. Het is mogelijk dat de oliepomp versleten is danwel dat er niet snel genoeg voldoende oliedruk kan worden opgebouwd c.q. gehandhaafd.

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

iets dikkere olie op de motor doen. probleem opgelost olie zakt weg omdat hy erg dun is. daarom duurt het even voordat lampje uitgaat

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Lijkt me sterk Martin,

denk eerder aan een antwoord zoals Hans W of Klaas al zegt.

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

zou natuurlyk ook kunnen.

dkraft (0), 18 jaar geleden

oliedruk is oke!! heb ik opgemeten! het circuit loopt gewoon leeg, denk dat terugslag klep niet goed functioneerd!! heb hem ook uitgelezen: Geen Storingen!! Groeten Davy

stefan84 (0), 18 jaar geleden

davy

is het probleem inmiddels verholpen ?

dkraft (0), 18 jaar geleden

nee nog steeds niet verholpen!! ik laat het maar even voor wat het is!!! bedankt voor jullie reacties!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.