Volvo V40 1997: startproblemen

Bouwjaar: 1997, Motorinhoud (cc): 1800

hallo.mijn V40 vertoond het volgende probleem.als ik hem start dan draait de startmoteor een enkele keer rond en dan stopt hij ermee.op de manier waar op hij dat doet (zoals hij klinkt )lijkt het net of de accu leeg is.maar dit is niet het geval, de accu is nieuw en de binnenverlichting blijft gewoon branden.Hij doet dit niet altijd, gewoon op onregelmatige momenten.
Is toch mijn startmotor kapot of is er iets anders wat dit kan veroorzaken.

volvokees

Geplaatst door volvokees (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

w.wind (0), 20 jaar geleden

Hallo
Controleer of het relais van de startmotor nog goed werkt
Wim

volvoxc90 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik denk dat het beter is om bij een dealer langs te gaan want ik vermoed dat je probleem zit in de startblokkering.
Ik vermoed een slechte antennering of de unit.
Probeer ook eens de andere sleutel of heb je een grote sleutelbos?
Start de auto eens een tijdje met de andere sleutel zonder iets aan de sleutel is het dan opgelost dan kan de dealer je meer info geven.

volvokees (0), 20 jaar geleden

Volvoxc90 is het niet zo dat als het aan de startonderbreker zou liggen, hij ook het verschijnsel ook onder het rijden zou hebben en dan ook zou afslaan??

volvoxc90 (0) PRO, 20 jaar geleden

Nee, het klinkt raar maar dat is eindelijk nooit want als de startonderbreker ontgrendeld is dan valt het niet meer in de vergrendeling.
Hetzelde eindelijk als met een alarm als een maal de auto ontrendeld is valt hij ook niet meer op alarm als je gaat rijden.
Maar nogmaals heb je geen rare dingen aan de sleutelbos?
Ik weet niet hoe het heet maar bij shell pompstations kun je van die plastic betaalsleutels krijgen.
Deze veroorzaken ook problemen andere kaartjes of wat dan ook dat iets uitzend kan problemen geven.
Ook te veel sleutels aan de bos.

volvokees (0), 20 jaar geleden

volvoxc90 ik heb geen rare dingen aan mijn sleutelbos hangen, het is zelfs alleen de sleutel en de AB.Ik heb nu de reservesleutel in gebruik.En nog geen ladt gehad.
Maar nog even terug komen op de startonderbreker.Als hij er nog op zou zitten dan zal de startmotor toch helemaal niet draaien?En dat doet hij wel, een keer of 2 - 3.
Ik wacht nog gewoon even en dan zal ik zaterdag eens even kijken.

volvokees (0), 20 jaar geleden

volvoxc90 ik heb geen rare dingen aan mijn sleutelbos hangen, het is zelfs alleen de sleutel en de AB.Ik heb nu de reservesleutel in gebruik.En nog geen ladt gehad.
Maar nog even terug komen op de startonderbreker.Als hij er nog op zou zitten dan zal de startmotor toch helemaal niet draaien?En dat doet hij wel, een keer of 2 - 3.
Ik wacht nog gewoon even en dan zal ik zaterdag eens even kijken.

volvokees (0), 20 jaar geleden

volvoxc90 ik heb geen rare dingen aan mijn sleutelbos hangen, het is zelfs alleen de sleutel en de AB.Ik heb nu de reservesleutel in gebruik.En nog geen ladt gehad.
Maar nog even terug komen op de startonderbreker.Als hij er nog op zou zitten dan zal de startmotor toch helemaal niet draaien?En dat doet hij wel, een keer of 2 - 3.
Ik wacht nog gewoon even en dan zal ik zaterdag eens even kijken.

volvokees (0), 20 jaar geleden

volvoxc90 ik heb geen rare dingen aan mijn sleutelbos hangen, het is zelfs alleen de sleutel en de AB.Ik heb nu de reservesleutel in gebruik.En nog geen ladt gehad.
Maar nog even terug komen op de startonderbreker.Als hij er nog op zou zitten dan zal de startmotor toch helemaal niet draaien?En dat doet hij wel, een keer of 2 - 3.
Ik wacht nog gewoon even en dan zal ik zaterdag eens even kijken.

volvokees (0), 20 jaar geleden

volvoxc90 ik heb geen rare dingen aan mijn sleutelbos hangen, het is zelfs alleen de sleutel en de AB.Ik heb nu de reservesleutel in gebruik.En nog geen ladt gehad.
Maar nog even terug komen op de startonderbreker.Als hij er nog op zou zitten dan zal de startmotor toch helemaal niet draaien?En dat doet hij wel, een keer of 2 - 3.
Ik wacht nog gewoon even en dan zal ik zaterdag eens even kijken.

volvoxc90 (0) PRO, 20 jaar geleden

Bij Alle volvo's vanaf zit een startonderbreker ook wel immobolizer genaamd.
Als je met deze sleutel geen last hebt dan is het toch al een beetje verklaard.
de transponder in de sleutel is niet goed meer na mijn mening.
In het handvat (transponder) zit een chip die kontakt maakt met de
regeleenheid.
Als je met de andere sleutel geen last hebt betekent het dat je sleutel soms niet herkent wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.