Opel Astra 2006: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit ) (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Let op: als particulier kunt u alleen bij Particulier een vraag plaatsen. Op de home-page gewoon het merk aanklikken onder Particulier. Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl De OlieConcurrent

#1 22 januari 2009 19:50

Osie63
Particulier
Echte naam: Ossie
Woonplaats: Amsterdam
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 15

gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

Opel Astra
Bouwjaar: 2006
Brandstof: Diesel
Motor: 1.3 cdti

1 gloeibougie  is tijdens het demonteren afgebroken ,ben naar universeel garage gegaan, men heeft met voorboren en linkse tap en daarna met een linkse bout getracht de restdeel van de bougie er uit te halen en iss hen niet gelukt .Men zei dat er mischien als de cilinderkop  erafhaalt dan pas dat restdeel kon weghalen,dit gedaan en ook niet dat restdeel niet er uit.Garage heeft het cilinderkop naar een specalist voor cilinderkop gestuurt om dat profesioneel weg te laten halen ,hen is het ook niet gelukt.Nu zegt desbetreffende monteur van dat garage dat de cilinderkop algeheel vervangen moet en dat het enige optie is.


de vraag aan julllie is :

kan dit cilinderkop met restdeel nog gered worden ? en hoe?
wat kost een cilinderkop nieuw en gebruikt voor dit model opel (1.3 cdti)?
of is het beter een compelete motor te plaatsen ?

graag jullie reactie 's hierop ,


Osie

Offline

 

#2 22 januari 2009 20:01

robby10030
Particulier
Echte naam: robby
Woonplaats: nederland
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 7497

Re: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

dat moet je nooit met een linkse tap doen als je gaat boren wordt de dikte van de mantel van de gloeibougie steeds minder waardoor je dan met een linkse tap het zaakje uitelkaar draait en nog vaster klemt,de beste oplossing is om er een stift van ridgit in te slaan daar de bijbehorende moer erop en proberen hem eruit te draaien of een torxdopje erin vast slaan en ik denk dat een goed revisie bedrijf je kop wel kan redden gat groter boren een passend hulsje draaien met draad uitwendig en inwendig en daar weer de gloeibougie in

Offline

 

#3 22 januari 2009 20:51

CARS&MOTORS
Professional
Echte naam: Jerry CMP
Woonplaats: purmerend
Bedrijf: geen moeilijk gedoe sympliciti is the key
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 8083

Re: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

dat gaat los lopen
(te)warm (te)koud
daar blijft een helicoil niet mee zitten
uitboren
gat dicht(laten) lassen
en opnieuw boren en tappen
kan je een kop kosten om dat ze m moeten verhitten en met lassen de klpzittingen los (kunnen) komen

Offline

 

#4 22 januari 2009 20:58

robby10030
Particulier
Echte naam: robby
Woonplaats: nederland
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 7497

Re: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

heb je toch ook voor bougie's die hulsjes

Offline

 

#5 22 januari 2009 20:59

CARS&MOTORS
Professional
Echte naam: Jerry CMP
Woonplaats: purmerend
Bedrijf: geen moeilijk gedoe sympliciti is the key
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 8083

Re: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

en die worden niet zo warm zo snel

Offline

 

#6 22 januari 2009 21:02

robby10030
Particulier
Echte naam: robby
Woonplaats: nederland
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 7497

Re: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

okť jerry,maar de stift word het eerste warm 

CARS&MOTORS schreef:

en die worden niet zo warm zo snel

Offline

 

#7 22 januari 2009 21:37

CARS&MOTORS
Professional
Echte naam: Jerry CMP
Woonplaats: purmerend
Bedrijf: geen moeilijk gedoe sympliciti is the key
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 8083

Re: gloeibougie afgebroken (hoe haal je het beste er uit )

pak er een bij de kop
zet er stroom op en kijk hoelang je m vast houd
en dan gloei ie ook nog na
en blijft ie op compressie op temparatuur anders lopen ze niet meer stationair
en daardoor  gaat een helicoil daar los
uitboren en en dicht lassen en opnieuw boren en tappen
datt is de enige juiste en betrouwbare methode

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

Ruilinjector JLM Roetfilter reiniging Carpartsdirect Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl