Opel Corsa: koel probleem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 injectie

hey mijn opeltje koelt niet de vin slaat niet aan ik heb het idee dat er ook geen koelvloeistof door heen loop de motor loop tegen de 100 graden en als ik aan de slangen voel van de koeling blijven deze koud net als het expansie vat wie weet wat het kan zijn bvd bastiaan

opel corsa b

Geplaatst door opel corsa b (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

popey (0), 17 jaar geleden

Ik ga er van uit dat het expansievat op peil is.
De temp.loopt niet op?
De vraag is niet heel duidelijk.
De aandrijfsnaar aan de koelwaterpomp doet het toch nog?

popey

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

jah dat is me distubtie snaar waar hij mee loopt het peil op expantie is moeilijk af te lezen ,de temp loop naar de 100 ik durf niet hem hoger te laten lopen want dan kan ik schade aanbrengen , maar hoe kan je ventielator testen bvd bastiaan

popey (0), 17 jaar geleden

Als je er voor staat is aan de rechteronderkant van de radiateur een 2 polige stekker.
Indien je deze doorverbind zal de ventilator aanslaan.
Meestal is na verloop van tijd deze zender stuk.
Dus koelvloeistof weg laten lopen en opvangen(dat scheelt weer)en zender verwisselen(uitdraaien,linksom)
Pas op je vingers als de fan gaat draaien en geen stropdas dragen.
als de temp te hoog wordt knalt het expansievat uitelkaar.


popey

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

okey thnx en hoe verbindt je hem door gewoon de 2 polen met elkaar verbinden ? bvd gr bas

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

lijkt mij duidelijk de thermostaat die niet open gaat ; dan stijgt je temperatuur en blijft de radiator koud ; dus kan de ventilator ook nie aanslaan

popey (0), 17 jaar geleden

Als je er vanuit gaat dat het expansievat op peil is,dan lijkt de oplossing zoals hierboven juist.
Als er geen water in het expansievat is,of lager dan is er ook geen stroming,meestal even de kachelklep vol open om te controleren of er
water in het systeem zit.(is geen kraan meer zoals vroeger)
Uit de vraagstelling is niet helemaal duidelijk of er voldoende koelvloeistof aanwezig is.
Ja de 2 polen aan elkaar verbinden,dan heb je 12v naar massa.en gaat de fan aan.(aan de stekker).


popey

popey (0), 17 jaar geleden

Als je er vanuit gaat dat het expansievat op peil is,dan lijkt de oplossing zoals hierboven juist.
Als er geen water in het expansievat is,of lager dan is er ook geen stroming,meestal even de kachelklep vol open om te controleren of er
water in het systeem zit.(is geen kraan meer zoals vroeger)
Uit de vraagstelling is niet helemaal duidelijk of er voldoende koelvloeistof aanwezig is.
Ja de 2 polen aan elkaar verbinden,dan heb je 12v naar massa.en gaat de fan aan.(aan de stekker).


popey

Hans4040 (300) PRO, 17 jaar geleden

Correctie :
je hebt geen 12 volt naar massa , maar de massa doorverbonden naar de ventilator .
Dit is gewoon de actie die anders door de thermo schakelaar gebeurd.

mvg,
Hans.

popey (0), 17 jaar geleden

sorry ,klopt verschrijving.
schakelaar maakt massa.

popey

arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden

Thermostaat gaat niet open of schoepenwiel los van waterpomp.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nou zoals ik lees zegt bastiaan dan hij hem niet hogerop durft te laten lopen dan 100`graden..

dit kan dus ook nog betekenen dat de waterpomp niet werkt,

maar omdat er wat gegevens ontbreken is het tot nu toe nog zoeken naar een speld in een hooiberg..

Bastiaan,

stroom er wel kvs terug het expansie vat in ? en is de koelvloeistof zelf wel op peil ? de verwarming zal neem ik aan ook gewoon koud blijven blazen ? worden beide kvs slangen van radiateur koud of word er maar ene warm ?

je kan wel testen of de thermoschakelaar nog werkt maar hiermee is denk ik je probleem nog niet verholpen!

graag namens mij en de andere forum gebruikers wat antwoorden op de hierboven gestelde vragen..

Stefan

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

me kagel wordt warm hij stookt me er letterlijk uit zo warm de kvs ziet uit als of het al heeen lang stil heeft gestaan gor dus ik was al van plan om het te vervangen maar voor dat ik dat wil ik nog weten wat er aan de hand is want dan kan ik alles 1 x want als het niet door stroomt kan ik hem moeilijk ontluchten lijkt mij

ik heb net even gekeken bijde slangen worden warm maar kan het ook te maken hebben dat ik een andere temp meter een externe van auto style er zat zo'n temp zender bij die links in je blok gaat (ik geloof waar ook je orgineel zit denk een blauw draad was dat)

stefan84 (0), 17 jaar geleden

is je kvs gewoon vies / oud of zit er een olie achtige substantie in zoals je vermeld ?

probeer maar eens de thermoschakelaar te controleren,als eerste.

werden eerst je kvs slangen dan niet warm zoals je in je eerste bericht schreef ?

maar zoals ik nu lees,heb je dus alleen een losse temp. meter die werkt ?? of heb je de blauwe kabel er ook bij aangesloten zodat ook je originele klok werkt ?

heb zelf ook zo'n meter in mijn 'hobby-auto' en moet toch zeggen dat deze vrij nauwkeurig is!en tussen de 80 a 90 graden aangeeft,dat is dan na een goed stuk rijden,en heb de sensor apart gemonteerd in het thermostaat huis.

blijf wel je originele sensor gebruiken die bij de meter zit,anderen werken ook erop alleen geven deze een heel verkeerde temperatuur aan.eigenlijk logisch ook.

zou hem gewoon eens laten lopen tot iets boven de 100Graden,even is ook niet zo erg en als die meter verkeerd aangeeft kun je nog lang naar een probleem zoeken dat er misschien helemaal niet is,denk je dat de motor 100Gr heeft bereikt terwijl het bv in werkelijkheid maar iets van 85 is..als voorbeeld dan he.

Stefan

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

de kvs ziet er ranzig uit (bruinig) de blauwe kabel is niet aangesloten want ik heb het origneel temp meter er uit en een opel logo er voor terug geplaatst ik zal van het weekend eerst de tempsensor testen door de vin door te verbinden als die het doet ik het die sensor en dan kijken we verder jah tog hahaha

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

hey gelukkig nieuw jaar nog iedereen

ik heb de blauw draad ook weer aangesloten en heb de vin door gelust deze doe het dus ik denk dat de sensor kapot is dus ik heb een nieuwe bestelt via mathjjssen technics een 92graden sensor zodat hij niet te warm wordt ik heb de motor ook laten draaien hij gaat niet verder dan 100 graden . bvd bas

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

maar waar zit de termostaat ???

stefan84 (0), 17 jaar geleden

volg je slang van de radiator en je komt hem tegen...

Stefan

opel corsa b (0), 17 jaar geleden

okey ikgeloof dat ik hem heb hij zit zker achter de distubtie links als je er voor staat zo jah dan is dat erg klote of niet bvd bas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.