Hallo,
ik heb hier een rs4 met een ratel/rammel in de linkercilinderkop aan de voorzijde. exact vaststellen waar het vandaan komt is zo goed als niet te doen. wel zie ik een soort van nokkenas versteller aan de voorzijde zitten. weet iemand of deze weleens bijgeluiden gaan geven of dat het misschien toch gewoon de klepstoters zijn? goede tips en weetjes over deze motor zijn van harte welkom!
mvg, Tim.
Is het niet het hitteschild op het uitlaatspruitstuk... geeft ook zo een lekker geluid! Hier ook al meegemaakt met een S4 ps doet hij dit koud of warm bij koude of warme motor, bij koude start graag wat meer info...
ja, vrij dom om dat er niet bij te vermelden... hij doet dit alleen koud, als de motor goed warm is hoor je het niet meer. het is ook niet hoorbaar vanuit de auto, maar alleen als je met de kap open naar de motor luisterd. klinkt als een klepstoter, alleen dan een wat 'droger' geluid.
hey
Ik heb vorig jaar zelfde probleem gehad met RS4 bwj 2002. Heb er ook tijdje naar gezocht . Het probleem deed hem vooral voor bij koude motor . IK heb toen besloten om de kettingen van de nokkenasverstellers te controleren. Je moet hiervoor wel de hele boel opengooien . Slechts toen het hele zootje openlag constateerde ik na grondige reiniging binnenin de cilinderkop sterk ingesleten groeven in de alu cilinderkop ten gevolge van te los hangende ketting .
Ik heb de kettingverstellers:spanners en kettingen vervangen en probleem was opgelost ;
Ik hoop dat je nog iets aan mijn informatie hebt en dat de boel nog niet in de soep gedraaid is
mvg BCS GARAGE HEERMAN JURGEN BRAKEL BELGIE
heeft geen ketting
is een V6 2.7L met getande riem
Aan de achterzijde van de kop is wel degelijk een ketting aanwezig.
Dat is waarschijnlijk ook wat er bedoelt wordt.....
Gr. paul
verhaal klinkt wel heel logisch. zo'n soort geluid is het eigenlijk ook wel. ik zat zelf in eerste instantie aan iets van een nokkenasversteller te denken. maar helaas is de eigenaar van de auto een beetje van mijn verhaal geschokken (dat het eerst geheel uit elkaar moet om diagnose te stellen) en gaat de auto niet laten maken. dus ik vrees dat deze rammel voor de volgende monteur gaat worden...
bedankt voor de tip by the way!
heeft wel degelijk een ketting . Ik heb het probleem ermee opgelost dus ben ik 100% zeker . Heb al paar keer het lawaai bij andere rs4's gehoord toen ik ze hoorde starten . blijkbaar niet de enige.
groetjes aan iedereen
BILLIE12 schreef:
heeft wel degelijk een ketting . Ik heb het probleem ermee opgelost dus ben ik 100% zeker . Heb al paar keer het lawaai bij andere rs4's gehoord toen ik ze hoorde starten . blijkbaar niet de enige.
groetjes aan iedereen
klopt 100%
heb het ook al 2 maal aan de hand gehad
ik moet over 10 dagen ook nog 2 kettingen vervangen ook deze was ingesleten in de kulas
ik heb de 2 kettingen vervangen bij de rs4 en was perfect achteraf
is wel een heel werkje bij een rs4
ter info, een rs2 (lijn 5 20v) heeft ook een ketting onder het klepdeksel die beide nokkenassen met elkaar verbindt.
Deze rammelt ook als hij versleten is.