Audi A6: tiptronic

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

Wie kan mij de oorzaak aangeven van het volgende probleem.
Wanneer vanuit de neutraal de D of R inschakelt (tiptronic), dan geeft de auto een behoorlijke schok, vooral in de D. Voor de rest schakelt de auto goed. Is het overigens normaal dat wanneer je op een redelijk steile helling de rem los laat de auto niet naar voren rijdt wat ie wel doet wanneer je bij een groen verkeerslicht en vlakke weg optrekt. Graag snel een reactie, ben nl van plan deze auto te kopen, maar met dit probleem?????????????


vrgr paul

mrwortel

Geplaatst door mrwortel (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Dewalt (0), 16 jaar geleden

Heeft een A6 uit 2002 geen multitronic?
De echte tiptronic's (naast de D In het midden kan je hem opzij duwen om met de hand te schakelen) zijn haast niet stuk te krijgen, de multitronic's (die kan je geheel naar onderen getrokken op zij schuiven) gaan wel snel stuk.

Het van P of N in de D of R zetten gaat meestal met een lichte schok gepaart.
Dat is het aangrijppunt van de aandrijving.
Het motor vermogen komt nu op de versnelling te liggen waardoor hij er vandoor wil, en alleen de rem houd hem nog tegen.

Het lijkt mij ook vrij normaal dat je tegen een helling op gas moet geven om weg te komen.
Je praat wel over circa 1500 Kg wat er even weg moet komen.

Gr,
Marcel

mrwortel (0), 16 jaar geleden

mijn fout, de auto is van 08-2001 maar wel van modeljaar 2002(gefacelifte model) Het is absoluut een tiptronic
Van N naar D en R gaat niet met een schokje maar een dreun in de auto. Las net op internet dat een te laag peil of verversen ook hiervan de oorzaak kan zijn, Klopt dat?????
Hoe kan ik merken dat de automaat doorslipt bijv vanuit stilstand???

vrgr Paul

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Laat hem eens uitlezen,en de olie verversen zou misschien kunnen helpen.

Ricky

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.