Daewoo-Chevrolet Matiz: motor slaat niet aan (alles werkt, op brandstof na???)

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

goede dag,
na lang zoeke en bellen ben ik er vrijwel zeker van dat mijn matiz geen crashbeveiligings knop heeft,
echter toch is er iets waardoor de motor niet aanslaat...
alles werkt naar behoren alleen de motor slaat niet aan (alsof hij geen benzine krijgt)
bougies vonken niet, dus ook de bonbine werkt niet..tevens wordt er geen brandstof gepompt naar de cilinders (want er wordt geen benzine lucht geroken)
klinkt voor mij alsof er een start onderbreker tussen zit, (of dus die crahsbeveiliging, maar volgens anwb/chevrolet zou deze tussen dorpel en stoel moeten zitten (mits mijn versie er uberhoubt 1 heeft) maar er is niets te vinden)

zou het kunnen dat de computer stuk is? (deze zat precies in de zone waar de aanrijding plaats vond...linker voorscherm, en de computer zit precies hierachter)

(ps: auto heeft dus een aanrijding gehad linksvoor (puur het voorscherm, bovenzijde), veerpoot is ook wat naar binnen gedrukt (binnenscherm ook dus incl, computer)

mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, bij voorbaad dank,

mvg,

Johan

johantje22

Geplaatst door johantje22 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

verrace (0) PRO, 16 jaar geleden

het laatste type matiz heeft inderdaad geen brandstofschakelaar en bij het oude model zat hij links naast de
stoel.
zijn je zekeringen heel ? gaat je startonderbreker er af ?
hoor je onder de achterbank een zoemend geluid als je contakt aan zet ? hier zit je brandstof pomp !

johantje22 (0), 16 jaar geleden

[quote=verrace]het laatste type matiz heeft inderdaad geen brandstofschakelaar en bij het oude model zat hij links naast de
stoel.
zijn je zekeringen heel ? gaat je startonderbreker er af ?
hoor je onder de achterbank een zoemend geluid als je contakt aan zet ? hier zit je brandstof pomp ![/quote]
de zekeringen zijn heel, althans alles wat in het "doosje" onder de motorkap zit. (ga er vanuit dat er nergens anders meer zekeringen verstopt zitten)
verder gaat de startonderbreker eraf (lampje op mn dashboard brand/knippert niet)
als ik de sleutel omdraai hoor ik geen zoement geluid van de benzine pomp, maar de ontsteking werkt ook niet, dus ging er al vanuit dat de benzine pomp niet stuk is...
begin langzaam bang te worden dat de computer stuk is (die zit gewoon op een idioot plek onder de motorkap)

of zou het iets anders kunnen zijn?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.