Renault 0: Distributieriem gesprongen

Bouwjaar: 2007

Op de terugreis van de vakantie hield de motor er na een duidelijk hoorbare tik meteen mee op. De auto naar de kant gestuurd en de anwb laten komen. Deze constateerde een gesprongen distributieriem en de auto is met een takelwagen naar huis gebracht. De distributieriem is vorig jaar vervangen en er is sindsdien hooguit 12.000 kilometer mee gereden. Kan ik hier iets mee richting de garage die de vervanging van de riem heeft uitgevoerd? De riem moet volgens mij zeker een paar jaar of 100.000 kilometer meegaan? Heeft iemand dit zelf aan de hand gehad? Weet iemand iets over de kosten van een dergelijke reparatie? Ik ga ervan uit dat de kleppen kapot zijn en dat de cilinderkop gevlakt moet worden.

Mr. Bean

Geplaatst door Mr. Bean (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

RolandK10257 (0), 16 jaar geleden

Heb je wat meer info :
KM Stand
Benzine of Diesel
Type auto
Type motor
Bouwjaar auto
Is de riem vervangen bij een dealer en zijn er ook spanrollen e.d vervangen ?

ksie (0) PRO, 16 jaar geleden

Terug gaan de de garage die de riem heeft gemonteerd.

Mr. Bean (0), 16 jaar geleden

Je hebt gelijk RolandK. De auto is een Renault Megane Scenic. 1600 motor. Hij heeft nu ca. 140.000 gelopen en de riem is vorig jaar vervangen bij een stand van ca. 130.000. Het is een benzine-auto uit 1998. Ik weet niet of de spanrollen vervangen zijn. Ik zal dat vragen zodra ik de monteur spreek. Ik weet verder niet zo heel veel van auto's maar begrijp ik uit je woorden dat de spanrollen en de distributieriem samen vervangen moeten worden?

RolandK10257 (0), 16 jaar geleden

Als er maar 13000 gereden is zou ik zeker verhaal gaan halen bij de garage waar het werk uitgevoerd is.
Geen leuke discussie maar wel doen. Zou kunnen dat er een oude riem (lang op vooraad gelegen) is gebruikt of een andere fout is gemaakt. Het is zeker een dure reparatie, ik heb het een keer gehad met een diesel en dat kost je ongeveer je vakantiegeld.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is het een idee om die in te schakelen als je geen gehoor krijgt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.