BMW 3-Serie: zwarte droge rook ( roet) en stottert soms

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hallo,
ik heb een probleem wie kan mij helpen?

mijn 320d trekt niet zoals hij hoort ik vindt hem veelste traag .
en als ik mijn gas intrap dan komt er flink wat zwarte rook uit mijn uitlaat ( heel de achterkant vd auto zit al onder )
ook is er veel roet onder mijn motorkap .

ik heb onlangs de lmm vervangen maar is nog het zelfde.
heb ook de kat er onderuitgehaald en schoongemaakt ( hij trekt nu wel wat beter )

maar is nog hetzelfde.

wat ik wel heb gemerkt is dat hij heeft gelekt vanaf de flexibele stuk bij de kat net achter mijn turbo , kan het dus alsnog door de kat komen ( misschien door de valse lucht toevallig ? )

tevens stotterd hij ook soms als ik met een constante snelheid rij.

wie heeft er zoiets al meegemaakt en wie kan mij helpen?

mvg: Ceto

ceto-007

Geplaatst door ceto-007 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

laaddrukslangen goed controleren op scheurenkan wezen dat hij valse lucht aanzuigt krijg je ook zwarte rook uit de uitlaat

groeten marco

ceto-007 (0), 16 jaar geleden

hallo Marco,

ik heb tot nu toe niks kunnen vinden , behalve dat de KAT lekt bij de flexibele stuk.
zou ik daardoor vermogenverlies en rook hebben ?

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

je zal misschien iet vermogen verliesen omdat je minder tegendruk van je uitlaat hebt maar dat de uitlaat echt gaat roken doet ie niet t is altijd een beetje moeilijk om van afstand te kijken zal nog wel eens her en der voor je informeren
gr.marco

ceto-007 (0), 16 jaar geleden

Marco,
vraagje schiet me net binnen.
kan het niet aan mijn inlaatspruitstuk liggen?
dat die ook verstopt zit ?

ik heb dat namelijk 2 jaar geleden met mijn VW Passat TDI gehad.

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Egr klep blijft open staan
Vervuild inlaat spruitstuk daardoor, lekke uitlaat vanwege de roetsporen in de motorruimte

ceto-007 (0), 16 jaar geleden

IEDEREEN BEDANKT!!!!
ik heb het probleem vandaag opgelost
het flexibele stukje bij de voorste kat lekte heb kat vervangen en erbleek een scheur te zitten inde intercooler slang.
mvg ceto

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.