Volkswagen Passat: Passat 2001 G3 storing EGR?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

MOD: GRAAG DIT TOPIC IN HET PARTICULIEREN FORUM VERWIJDERDEN, BEDANKT


Hallo,

Enkele weken geleden een passat 2001 G3 130000km verkocht. Eerste tijd niks aan de hand, na een maand begint eerst een tijdje het ESP lampje te branden, ik hem uitgelezen en KTS geeft aan fout in motor stuurapp.
Enkele weken daarna krijgt hij ook problemen met het lopen op gas en brand het motorlampje, dat wil zeggen hij valt nu en dan uit, meestal als hij stationair of lage toeren heeft. Motormanagement uitgelezen, en geeft de volgende fout codes.

- lucht massa meter signaal te GROOT
- te hoge mengsel verdeling bank 1

Naar de gasboer gebeld en die zei gasverdeler stuk, nieuwe a 340 euro erop gezet maar het probleem is niet opgelost. Ook zet de passat de EGR pomp niet aan is dit normaal bij gas? Heb de computer al geprobeerd om te zetten naar een andere dezelfde auto(toevallig had een collega er eentje staan). We hebben geprobeerd de computer uit de probleem passat in de andere passat te zetten, maar vreemd genoeg crashed de KTS bij het inleren van de computer.

Iemand een idee? Als het de computer is, dan is dat zo en komt er een andere in, maar met zulke garantie gevallen kan je niet blijven gokken want het kost al veel te veel.

alvast dank,

Edwin

hofedwin

Geplaatst door hofedwin (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer eerst maar eens een nieuwe luchtmassameter,en maak het gasklephuis goed schoon en dan weer inleren met de testkast.
Loopt ie op zowel gas én benzine dan slecht?

hofedwin (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=ricky]Probeer eerst maar eens een nieuwe luchtmassameter,en maak het gasklephuis goed schoon en dan weer inleren met de testkast.
Loopt ie op zowel gas én benzine dan slecht?[/quote]
Dat is het probleem liep ie maar slecht, hij loopt als een zonnetje alleen heel soms is het zo in eens pof uit, meestal bij stationair toerental. Op benzine valt ie niet uit, alleen houdt hij wel zijn storing luchtmassa signaal te groot, hij geeft hier niet de storing mengsel te rijk aan. Ook fout ESP blijft staan, maar dit is denk ik een fout in de motorregelmodule.

Vandaag de luchtmassameter nog getest op zijn waarden en die waren wel ok. Ik denk toch dat ik er een andere inzet baat het niet dan schaadt het niet.

Nog andere suggesties?

hofedwin (0) PRO, 16 jaar geleden

ik zou toch zweren dat er gisteren twee reply's waren op dit topic waar zijn die gebleven?

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=hofedwin]ik zou toch zweren dat er gisteren twee reply's waren op dit topic waar zijn die gebleven?[/quote]
Je hebt hier ook dezelfde topic staan......

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

hofedwin (0) PRO, 16 jaar geleden

vandaag toch de luchtmassa meter vervangen, inmiddels 120km zonder problemen! Geen storingen meer in de ECU en zelfs het Esp lampje komt niet meer :S leuk he die electronica :S

Ieder , harstikke bedankt!!!!!!

Edwin

hofedwin (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=hofedwin]vandaag toch de luchtmassa meter vervangen, inmiddels 120km zonder problemen! Geen storingen meer in de ECU en zelfs het Esp lampje komt niet meer :S leuk he die electronica :S

Ieder , harstikke bedankt!!!!!!

Edwin[/quote]
en daar zijn we weer, een weekje heeft ie het goed gedaan en lampjes zijn weer terug, fout melding op sensor voor de kat. morgen maar eens vervangen, maybe valt ie daarom zomaar uit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.