Peugeot 306: inhouden, vooral bij optrekken en soms ook bij gewoon rijden.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 (TU5JP)

Wie kan mij adviseren om dit probleem op te lossen. De motor houdt in gedurende een fractie van een seconde bij gewoon rijden op de snelweg, maar vooral ook tijdens snel optrekken. Het motormanagementlampje gaat daarna branden. Het probleem begon al enkele jaren geleden, maar kwam toen ongeveer 1x in de 3 maanden voor. Na uitlezen van de computer zei de dealer dat het een tijdelijke storing was. (Hij wist dus eigenlijk nog niks). Nu komt het probleem ongeveer elk half uur voor. Omdat ik niet zulke positieve ervaringen bij de dealer heb, ben ik bang voor hoge kosten, terwijl het probleem niet verholpen is. Hoe pak ik dit aan??

henkentrudie

Geplaatst door henkentrudie (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Toch zou ik hem laten uitlezen bij de dealer(eventueel een andere)laat ze de storingen even laten uitprinten en kom daar dan even mee terug op het forum dan zijn hier genoeg deskundigen die je de goeie kant op kunnen sturen .
Eerst moeten de opgeslagen (tijdelijke ) storingen bekend zijn dus, anders is het raden.

henkentrudie (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, Oldtimer. Ik probeer deze week (na een nieuwe storing) langs de dealer te gaan, en kom dan met de uitslagen op het forum.

henkentrudie (0), 16 jaar geleden

De storingen zijn even tijdelijk verdwenen. Ik rijd ook niet zo veel. Ik kom op het probleem terug na de volgende storing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum