Peugeot 107: peugeot 107 uitlaat

Bouwjaar: 2006

ik heb een peugeot 107 van november 2006(13.000km tot nu toe mee gereden).
nu moest hij van het jaar voor een jaarlijks beurtje even naar een garage, de monteur vond dat hij nog al wat geluid maakte(bij het optrekken was er meer geluid als anders), meer als nodig was zei hij, hij zegt daar moet een nieuwe uitlaat onder maar het is wel in je garantie, dus ik zeg nou ja is goed dan, ik heb er ook geen verstand van.
dus de auto wordt weer op de brug gezet en de monteur haalt de chef erbij, na een tijdje komt de chef naar me toe en zegt de uitlaat is gewoon in orde, dat geluid is peugeot eigen, dus de monteur komt er bij staan en hij zegt ik snap het niet dit is toch niet goed, jawel zei de chef als de auto een nieuwe uitlaat krijgt en hij loopt nog eens een paar duizend km dan komt het geluid weer terug, dus dat helpt niet.

nu heb ik wat connecties in de autobranche en die zeggen allemaal dat dat niet normaal is voor een auto van een jaar oud en dat ik er mee moet teruggaan,want waarschijnlijk zegt die chef van de garage als mijn garantietijd klaar is dat er dan wel inneens een nieuwe uitlaat onder moet maar dan kan ik er wel voor betalen?? kent iemand dit probleem van een zwaarder geluid bij het optrekken beetje brommend, of weet iemand wat ik met dit probleem moet doen want ik zit echt een beetje in 2 strijd nu. wie heeft er gelijk de monteur of de chef in zijn 3 delig pak???

esthervh

Geplaatst door esthervh (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 107? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

De chef. Dat is voor mij natuurlijk een beetje makkelijk gezegd. Laat mij proberen het uit te leggen.
Zoals je weet wordt deze auto in samenwerking met Citroen en Toyota gemaakt in Tjechie . dat wil dus zeggen dat de uitlaten van alle drie de auto's gelijk zijn.
Wat wil nu het geval, in de eerste periode dat deze auto reed werden en veel uitlaten vervangen vanwege brommen, echter alleen door de Peugeot dealers, die waren niet gewend aan de 3 cilinder motor die toch een wat ander geluid produceert dan wij normaal vonden.
Na overleg met de fabriek is daarom besloten dat uitlaten van de 107 die brommen niet meer onder de garantie vallen.
Waarschijnlijk was de monteur van dit verhaal nog niet op de hoogte.
Ik weet dat het allemaal wat vreemd over komt maar zo is het verhaal nu eenmaal.
Als je al twijfelt zou je eens naar een andere dealer kunnen gaan of bij Toyota eens om een second opinion vragen.

esthervh (0), 16 jaar geleden

bedankt voor je berichtje, het ging er bij niet echt om of hij nu wel of niet in de garantie valt maar meer het idee dat ik mijn uitlaat niet naar de knoppen rijd want dan ben ik verder van huis.

maar goed ik zal het nog eens even aanzien en als het geluid erger wordt ga ik er zeker mee terug.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik bedoelde ook niet dat het U om de garantie ging, het ging mij er om duidelijk te maken dat zowel de monteur als de chef te goeder trouw hun werk uit voeren.
Ik ben er niet bang voor dat uw uitlaat stuk zal gaan, waarschijnlijk als de monteur U er niet op had geattendeerd was er niets gebeurd.
Ik ben er van overtuigd dat U nog vele fijne kilometers met de 107 zult rijden
vriendelijke groeten Oldtimer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum