Alfa Romeo 156 2001: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 81

Dag samen,.
Nieuwe brandstoffilter, ontlucht en geslepen maar heeft niet geholpen.
Temperatuursensor meet 216 graden met mijn OBD scanner via live data bij koude motor wat niet normaal is, misschien dat de oorzaak.
OBD scanner heeft één foutcode opgespoord maar kan deze niet weergeven.
Kan ook aan zijn injectiepomp liggen, misschien iemand een tip hoe je deze kan testen, of zijn druk meten bij het starten met de OBD scanner?
Wat ook zal doen, spanning meten op zijn injectiepomp, relais van deze pomp, remreiniger spuiten via zijn inlaatbuis en starten indien deze aanslaat en draait ligt het niet aan zijn distributie,
We zullen zien hé, moet in orde komen
Dikke gr.
Jantje

firedriver

Geplaatst door firedriver (50) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

firedriver (50), 6 jaar geleden

Moest het nog melden, vorige week zijn koelvloeistofsensor vervangen en is ok, motor start weer.
Dikke gr.
Jantje

Jerrylin (0), 6 jaar geleden

Hallo als je koelvloeistof sensor defect is start hij dan niet of slecht? Ik heb een defecte sensor en ik moet heel lang starten voor hij aangaat

firedriver (50), 6 jaar geleden

Hey Jerrylin
Deze sensor heeft 2 functies, temperatuur en onderbreking brandstofsysteem als hij defect is.
Heb je je wagen al laten uitlezen ?
Dei elektronica toch, soms wordt je er grijs van, tegenwoordig alle merken. en soms na het vervangen kan het ook geen verbetering hebben.
Zou eerst zijn brandstoffilter vervangen, kosten vallen mee.
gr

firedriver (50), 6 jaar geleden

Dag samen,
Eigenaar gaat niet investeren in zijn wagen, heeft een andere aangekocht.
Topic mag afgesloten worden
Gr.
Jantje

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Een 2001 diesel hoeft niet te voldoen aan de EOBD-regels. Dat moet pas vanaf 2004.
Bij die eerdere modellen die wel communiceren met een EOBD/OBD2 scanner kun je van alles verwachten.
Zoals een koelvloeistoftemperatuur van 215 graden. Maar ook de inlaat lucht temperatuur geeft dan 215 graden aan.
Dat is een tekortkoming in de software van de auto, die live data van EOBD niet echt ondesteund en altijd de maximum waarde aangeeft.
Ik heb dat vaker gezien bij auto's van de Fiat groep.

N.B.: Als je scanner 216 aangaf en geen 215 dan maakt je scanner een rekenfout.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.