Audi A4: Motoroliepeil lamp

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1800

oliepeil brandt! Olie bijgevuld zoals op het scherm aangegeven is . Oliepeil nog steeds niet juist op peil. Daarna olie afgelaten . Teveel olie in het Carter. Sensor vernieuwd in het Carter . Nog steeds hetzelfde op het display . Laten uitlezen maar geeft geen foutmelding .
Zit er nog ergens anders een sensor in het blok ?
Ook ergens gelezen dat het aan de sensor in motorkapslot kan liggen .
Iemand een idee?
En nee hij heeft geen pijlstok !

roger300

Geplaatst door roger300 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Dat moest verboden worden.Het oliepeil laten afhangen aan goedkope elec.meterjes en sensors. Wat je kan doen buiten alles laten nakijken is ,olie aftappen, de juiste hoeveelheid erin.Kilometerstand opnemen een aantal honderd km rijden en dan aftappen .Dat meten en dan heb je het juiste verbruik.Nu gooi je er maar willekeurig wat in.Ik heb meegemaakt dat iemand er maar bij bleef gooien.
Ferry

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Indien je het systeem begrijpt ondervind je geen enkele ergenis. Indien olie is bijgevuld dien je enkele minuten te wachten. Het is heel simpel eigenlijk in het display wordt het zelfs aangegeven.

roger300 (0), 5 jaar geleden

Ik heb precies de juiste hoeveelheid bijgevuld . Ik ga niet steeds de olie aflaten en meten hoeveel de auto gebruikt heeft . Het is niet mijn eigen auto. Elke keer bij starten geeft hij deze melding . Buurvrouw niet blij mee 🙈

roger300 (0), 5 jaar geleden

Ik heb gewacht . 2 dgn al . Het systeem werkt nu niet .

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Dan is waarschijnlijk de sensor defect...

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Het gaat niet om het systeem te begrijpen.Kijk zelf eens op deze site hoeveel keer het fout is gegaan.De afwijkingen in de metertjes. Het zijn geen precisie meters. Mensen gooien een halve liter erin en de volgende ochtend staat er nog een halve liter en dan zit hij tot zijn strot vol.Ik begrijp ook niet waarom de peilstok is verdwenen.Vooral omdat het om olie gaat een belangrijk deel van het onderhoud. Sommige motoren zijn daar erg gevoelig voor.Het gaat niet om ruitenvloeistof.Maar het zal wel goed zijn voor de economie.
Ferry

roger300 (0), 5 jaar geleden

P. kelder ik heb de sensor vernieuwd in het Carter . Zit er nog ergens een sensor ?
Ferry ik begrijp dat het een indicatie is. Als ik nog twee liter erin gooi zegt het scherm nog steeds dat ik olie moet bijvullen .

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Vind het vreemd dat ik dit euvel in de werkplaats nog niet heb meegemaakt. Soms moet je iets langer wachten maar nooit een halve dag. En natuurlijk zul je het e.a vinden op het net. De gevallen waar het wel feiloos werkt wordt natuurlijk niet gemeld..

roger300 (0), 5 jaar geleden

P. Kelder . Heb je dat wel eens gehoord van het motorkapslot ? Dat deze dicht moet zijn voordat het pas op het display verschijnt .

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Dit klopt idd...... (heb eens iemand een Audi A3 zien slopen omdat de ruitenwissers het niet deden) Is lullig maar de kap moet eerst gesloten zijn..... :)))

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Waarom al deze sensoren(ongein) hebben niets met het milieu te maken.Voegen niets toe aan de luchtzuiverheid. Ook niet aan de veiligheid Zoals b.v het inleren van een trekhaak.Puur economisch verhaal.
Geef mij toch maar een simpele auto.Ik rij zelf een Jeep wrangler 1996.Zwaar en simpel.
Ferry

roger300 (0), 5 jaar geleden

Klopt helemaal Ferry. Het moet zo zuinig mogelijk . Zo dun mogelijke olieschraapveren worden gebruikt om de weerstand te verlagen. Na verloop van tijd gaan deze verstoppen en gaat de mooie tfsi olie zuipen . Ook goed voor het milieu 😂

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Geloof me....

Lang niet alle problemen zijn te verwijten aan de techniek. En lang niet iedereen is trouw aan het onderhoud.
Tegenwoordig is het een andere manier van onderhouden.

Voor het olie verversen dient men de motor te spoelen, dat was vroeger niet.
Hou je je strikt aan het onderhoud dan zijn er nauwelijks problemen te verwachten.

Zolang het baasje hieraan trouw is zal de auto betrouwbaar blijven.
Rij zelf ruim 24 jaar Audi. Niet één Audi heeft mij op kosten gejaagd.
Heb op de zaak een A4 (1.9tdi) lopen met 708.000km. Kan op één hand tellen wat er ooit buiten het normale onderhoud aan is vervangen.

Grt. Paul

Henk.T.A.C. (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo Roger,ga naar een Audi dealer en vraag of ze een service peilstok hebben voor jouw motor. Ze kunnen er zelfs eentje bestellen voor jou.
Ik heb zelf ook eentje voor de 2.0 ltr turbo bj 2010, Je haalt vooraan de motor het stopje weg en de weg is vrij voor de peilstok.
Succes.

roger300 (0), 5 jaar geleden

En de storing op het scherm dan?

roger300 (0), 5 jaar geleden

Ook . Ik heb het motorkapslot besteld . Heb ik ook diverse keren zien voorbij komen .

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Voor je een schakelaar besteld, deze is door te meten met een multimeter (maak / breek contact)

Grt. paul

roger300 (0), 5 jaar geleden

Probleem opgelost . Het was het motorkapslot / sensor . Bedankt voor het meedenken .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.