BMW 5-Serie: Misfire detection 4, 6 en 3

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 525i

Beste mensen

Vandaag belde mijn zwager op dat de motor trilt in P stand (het gaat om een E60 benzine van 2004)
Hij kwam net naar mij toe en we hebben hem even uitgelezen en deze foutcodes kwamen er allemaal
te voorschijn !

- 2744 misfire detection cylinder 4
- 2746 misfire detection cylinder 6
- 2747 misfire detection cylinder 3
- 274e misfire several cy

Wat zal het zijn is het de bobine of zal er iets anders kunnen zijn ?

Alvast bedankt heren !

Erhan81

Geplaatst door Erhan81 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Zijn het al 3 bobines gezien de codes. Of het mengsel is te arm. Fuel trim al uitgelezen?
Heb je de codes gewist? Kan zijn dat dan gelijk de fuel trim gereset wordt, dus wel even tijd geven om weer in te leren.

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Beste OldFord,

İnderdaad de foutcodes gewist maar na paar minuten
Komen ze weer te voorschijn.

Laat de bobines nou vervangen en daarna verder kijken.
Hoop dat het opgelost word.

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Beste,
Daar ben ik weer, we hebben vandaag bij de Bmw 3 nieuw bobines gekocht en 6 x nieuwe bougies
heb alles ingezet en auto gereset van foutcodes, maar ik merk dat die nog steeds trilt (heel iets hapert)

voorheen nooit klachter gehad met de auto, en Oldfort fuel trim die ben ik ook volgens tegen gekomen met uitlezen ???
wat zal dat betekenen ??? Je bedoelt inleren maar hoe moet dat, wat is dat voor fout ?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Fuel trim inleren is iets dat de motorcomputer (DME) zelf doet.
Hoef je de motor alleen maar een kwartiertje stationair voor te laten draaien en een kwartiertje rustig mee rijden.

Als de fuel trim behoorlijk afwijkt van het beginpunt dan is het benzinemengsel niet goed (ik gok op te arm).
De oorzaak kan zijn valse lucht (lekke/losse slang, carter ventilatie), brandstofdruk of een verouderde sensor (lambda sonde).
Om iets van een conclusie te kunnen trekken moet je de uitgelezen fuel trims (meerdere) plaatsen.
Welke motor is dit? Nog een M54 of al een N52?

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Als het goed is een m54 motor ik neem aan dat de n52 na 2005 of 06 uitkwam ?

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Probleem opgelost de carter ontluchtingsslang die was helemaal kapot
we hebben vandaag alles vervangen ook de andere slangen wat erom heen zat !

auto draait weer perfect beter als der voorheen.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/171...][img]http://img171.imageshack.us/img171/236/0...[/img][/url]

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Vandaag is mijn zwager bijmijn geweest auto rookt als gek ??????
Kan dit zijn dat er alle vuil brand omdat wij de carterontluchting alle slangen vervangen hebben???

Dit heeft de auto nooit gedaan en motor draait netjes.

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je alle slangen vervangen en de carterventilatie zelf laten zitten? Als dat zo is dan zuigt hij waarschijnlijk olie op via de carterventilatie en gaat dan roken. Het kan ook zijn dat de motor door de kapotte slang als zoveel schade heeft opgelopen dan het einde verhaal is. ( Compressie meten ).

gr Martin

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Carterventilatie NR 1 wat op de foto staat bedoel je toch ???
NR 1 heb ik laten zitten !

Wij hebben de volgende vervangen NR 2, NR 7 en wat ik al gecirkeld hebt.

Maar met de auto word al twee dagen gereden en vanmiddag ging die pas als een gek roken.
dus als de motor het zal zijn dan moet die toch al meteen gaan roken ???

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Normaal gesproken vervangen wij altijd slang nummer 2 3 en 4 en ook 7 maar die zit niet op alle motoren, bovendien wordt ALTIJD de carterventilatie zelf vervangen nummer 1, Als daar iets aan mankeerd kan er olie in de inlaat komen doordat hij dit opzuigt via de afvoer naar de olie peilstok, deze moet je er ook uithalen om te controleren of die ook verstopt zit (Is dubbelwandig). Als je met zoeen kapotte slang rond hebt gereden kan het je een motor kosten (Gat in de zuiger) dit kan heel lang goed gaan maar ook heel erg snel verkeerd), er kan al schade zijn aangericht tijdens het rijden met de kapotte slang die zich nu openbaard in het roken.

Wat ik al zei, membraam vervangen en eventueel compressie meten.

gr Martin

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

wij gaan nu de olie verversen en daarna verder kijken, heb vandaag paar testjes gedaan
zoals olie vuldop losgehaald en motor loopt meteen beroert dus dat is goed.

en papier opgelegt en die zuigt hij ook dus die is ook goed.

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Compressie test uitgevoerd op alle cylinders en die komt op 12 bar
heb een voor een compressie gemeten dus die werken allemaal en komen op 12 bar.

Nogmaals de oliedop losgehaald en die zuigt als een gek, en ook de peilstok eruit gehaald
die vacumeerd ook heel erg, is dat een goed teken ???

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Nee dat is een heel fout teken, denk ik zeker het membraam van de carterventilatie kapot. Als er een te hoog vacuum in de motor heerst wordt de olie van plekken weggezogen waar het niet mag en gaat de motor ook roken.

gr Martin

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Klopt rookt ook heel erg, maar nu weten we zeker dat we de carter gaan vervangen !
ik zal hem maandag gaan bestellen. Denk wel dat het een hele klus is om bij te komen
en vervangen.

heb je misschien een schema ? hoe ik hem makkelijkst kan vervangen.

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Er is geen makkelijke manier, gewoon het hele inlaatspruitstuk eraf halen anders kun je er nauwelijks bijkomen.

gr Martin

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Beste Martin,

Het is gelukt heb vandaag het membraan kunnen kopen bij de dealer ze hadden nog 1 op voorraad !
ik ben om 11 uur begonnen en ben net om half 5 klaar. Het was een hele klus moest alles loshalen.

Auto loopt zeer netjes oliedopje is niet meer vast draait mooie op toeren.

Alleen hij rookte heel ietsjes met koude motor, daarna heel iets en toen die warm was is het weg.
zal dat de olie zijn die hij nog moet verbranden die hij gezogen heeft ?

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Er kan heel goed olie in de in de inlaat en de uitlaat zijn gekomen die nog moet verdwijnen, waarschijnlijk heb je er geen last van maar als hij veel rookt en veel olie verbruikt kost het je een kat. Moet je gewoon even aankijken, meestal wordt het roken met de tijd minder.

gr Martin

Patje8412 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je carterventilatie goed is, moet dan de motor beroerder gaan lopen zodra je de oliedop/ oliepeilstok verwijdert? Of is het goed als je dan geen verschil merkt?

Erhan81 (0), 12 jaar geleden

Als je de oliedop eraf haalt moet de motor slechter lopen.

Dan betekend dat je carter het goed doet !

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat is absoluut geen goede methode voor moderne motoren, als het membraam echt kapot is gaat hij ook slechter lopen als je de dop eraf haalt, je moet een klein beetje vacuum op de dop hebben, als het membraam echt kapot is (Gescheurd) dan heb je een hoog vacuum op de dop, als er een hoop lawaai/geloei uit het klepdeksel komt als de dop eraf is heb je ook een kapot membraam, meestal is het membraam dan deels opgelost en uitgerekt.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.