Brommobielen: reset klok bij starten

Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat

Beste mensen, Vorige week de startmotor van een mc2 Lombardi motor vervangen ivm relais problemen. Start nu perfect, maar de klok reset zich meestal bij t starten. De accu gaf 12,6 in rust, niet extreem maar ook niet geweldig, dus deze vervangen. Dit heeft het probleem echter niet opgelost. Iemand enig idee?

dupl-u-20335-5dd14a0d24077+rinse

Geplaatst door dupl-u-20335-5dd14a0d24077+rinse (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Brommobielen Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Het lijkt mij dat de accuspanning te ver daalt tijden tijdens het starten,wordt de accu wel voldoende opgeladen?

dupl-u-20335-5dd14a0d24077+rinse (0), 6 jaar geleden

Goeie vraag. Daar zat ik ook aan te denken. Zeker omdat het probleem eerst niet optrad met de nieuwe accu, en na ong. 10 km rijden wel. Maar, een diesel gebruikt geen stroom om te rijden volgens mij. dus waar is die stroom dan gebleven. En als de dynamo niet goed is, waarom heb ik dan voor de startmotor relais storing nooit problemen met de auto gehad. Maar het is zeker een optie. Ik zal eens wat spanningen meten. Enig idee wat de spanning moet zijn met draaiende motor? 13,8?

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Bij draaiende motor en geen verbruikers aan moet de spanning zeker minimaal 13,8 v zijn,14,2 volt is ideaal,kijk ook eens wat er gebeurd als het toerental opgevoerd wordt.
bij ingeschakelde verbruikers mag de spanning niet onder pakweg 12,5 v dalen

check

Beste antwoord, geplaatst door dupl-u-20335-5dd14a0d24077+rinse (0), 6 jaar geleden

Dank je wel Jaker, je hebt me een goeie zet in de juiste richting gegeven. Spanning met draaiende motor was 13,9V. Ik heb toen ook nog even de spanning in rust gemeten, van de nieuwe accu. Die was slechts 12,5V! Typisch gevalletje van een nieuwe accu die nog niet goed genoeg opgeladen was dus. 15 km gereden met zonder lichten (muv het grootlicht dat de tegenliggers me toedienden) en het probleem is sindsdien niet meer voor gekomen. Oja, ik heb de werkzaamheden aan de startmotor in de stromende regen verricht. Heb daarom ook nog even voor de zekerheid de bedrading goed schoon en droog gemaakt en de massa draden nagelopen. Anyway, alles opgelost, it runs weer like a sun.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Mooi,bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Brommobielen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.