Mijn 63'er Cadillac heeft maar zeer weinig remvermogen. Het rempedaal voelt hard aan en moet diep ingetrapt worden.
Opvallend is dat als de auto nog niet loopt, dus de rembekrachtiger niet werkt, Dan heb ik het gevoel dat het rempdaal een stukje doorschiet en pas dan op het einde kom. Ik voel dus een weerstand. Start ik de auto dan voel ik deze weerstand halverwege niet meer en trap ik bijna tot op de bodem.
Ik heb 4 weken geleden de remmen ontlucht. Toen was het even beter. Iemand een idee?
bedankt voor jullie reactie.
Geplaatst door Wheesakkers (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Coupe-De-Ville? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Coupe-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
je rembekrachtiger krijgt geen vacuum waarschijnlijk,
trap de rem in, tot het pedaal hard aanvoelt, start nu de auto, (pedaal vasthouden) zakt het pedaal nu weg? dan is je bekrachtiger goed, blijft ie hard? dan je vacuumslang naar de bekrachtiger (die grote ronde pot aqchter je remvloeistofreservoir) controleren. ook de plug die in de pot zit (waar de slang aan zit) controleren, dit is een 1 weg ventiel, die gaan ook nogal eens stuk. Ook kan het membraam in je bekrachtiger zelf gaar zijn en indien je de zaak foutief ontlucht hebt (te wild trappen na het verversen, dan kun je je hoofdrempomp kapot hebben getrapt)
gr
Peco Power
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Beste Mercury, bedankt voor je oplossing. Zojuist de auto gestart. Het rempedaal zakt na het starten niet weg. Omdat het al vroeg donker is, zal ik in het weekend eens naar de vacuumslange gaan kijken. Dan heb ik meer tijd. Ik hou je op de hoogte.
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
dan heb je dus een vacuum probleem, da's duidelijk. check eerst de vacuumslang, dan het dopje in de pot (ik denk dat die het is)
gr
Peco Power
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Bedoel je een dun zwart rubber welke in de 2 verdeelpotten valt?. Deze heb ik bekeken en vroeg me af wat de werking ervan is. Het ziet er wel goed uit.
Foto van gesloten toestand van het potje toegevoegd. Daar waar de pijl bij staat.
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Hoofdremcylinder afbeelding
http://img682.imageshack.us/i/rem.pdf/
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...
je rembekrachtiger zit achter je hoofdremcilinder, en die zit onder de pot waar je de remvloeistof bijvult, zie bovenstaande site voor een afbeelding.
de glazenpotten zijn je vacuumpotten om vacuum te behouden als de motor niet loopt, een soort vacuumbuffer/accu, en zijn waarschijnlijk voor je ruitewisserbrdiening of je kachelstand bediening.
gr
Peco Power
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
je rembekrachtiger is die grote ronde zilveren pot tegen het schutbord aan, waar die dikke vacuumslang aanzit, achter je remvloeistofreservoir, check die slang en ook dat dopje waar de slang mee vast zit in die pot die pot, zit die daar in het groen omcirkelde gebied?
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
juist, op jouw afbeelding heb je al de hoofdremcilinder, de rembekrachtiger zit daarachter, de hoofdremcilinder zit daar opgeschroefd
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Zojuist een foto gemaakt. De slang even gecontrolleerd. Alles zit wel aangesloten , maar of er een vacuumlek is kan ik zo niet beoordelen.
Moet dit echt doen als het licht is. P.S. hoe kan ik in een bericht een foto toeveogen?
Bedankt
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
ik doe dat altijd via photobucket, maar via imageshack lukt dat ook wel, even de link voor img kode aanklikken, kopierern en dan weer plakken in je bericht hier op problemcar
gr
Peco Power
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
ok, neem er rustig de tijd voor, bij daglicht zie je alles beter, en een vacuumlek kun je vaak horen. of even de slang inspuiten met remmenreiniger
gr
Peco
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
http://img11.imageshack.us/img11/9146/fo...
[url=http://img11.imageshack.us/i/fotonln.jpg...][img]http://img11.imageshack.us/img11/9146/fo...[/img][/url]
Zelfde foto
Volgens mij moet het zo lukken.
Bedankt
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Beste Peter, Vandaag even langs een garagegeweest. Volgens hem zijn de vacuumslangen nog goed. Hij heeft hem opnieuw ontlucht. Nu is de remdruk wel iets beter, maar nog niet echt tevreden.
Hij wil alles uit elkaar gooien en kijken wat er aan scheelt. Waarschijnlijk een lekke cup bij een van de voorwielen. Het achterste potje was nl. verder leeg dan een paar weken geleden toen ik hem heb ontlucht. Zou ook de remschoenen kunnen zijn volgens hem. Door tijdgebrek een vervolg afspraak gemaakt over 2 weken.
Groetjes Willy
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
Controleer ook even de remslangen, deze willen nog wel eens dichtgedrukt worden achter een beugeltje (roest, soms zo op het oog niet zichtbaar) of op een koppeling, hierdoor kun je niet goed druk naar of van de remcilinders hebben, met soms rare gevolgen.
suc6,
ik hoor graag even wat het was ,
gr
Peco Power
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
ik heb vandaag nog eens even gepraat met iemand die ook een 63'er cadillac heeft gehad, en die had destijds hetzelfde probleem, daar was het membraam in de rembekrachtiger van gaar, met wat handigheid is die wel te repareren, anders wordt het zoeken naar een andere rembekrachtiger.
ik ben nu trouwens 200% zeker dat dat jouw probleem is.
gr
Peco Power
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Ik ga in het weekend sleutelen. Je hoort nog van me.
Groetjes
Willly
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
En ?? alweer fatsoenlijke remdruk?
Wheesakkers (0), 14 jaar geleden
Vandaag aan gewerkt, wel wat meer remdruk, maar niet tevreden.
Een afspraak gemaakt bij een remspecialist. Je hoort wel hoe het af loopt.
Wheesakkers (0), 13 jaar geleden
Sorry voor de late reactie. Naar de remmensprecialist geweest. Bleek een klein lek in een remleiding en de hoofdremcylinder tevens vervangen.
Probleem opgelost.