Citroën C3 Pluriel: motor storing

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1399

Hallo, al een tijdje aan het sleutelen aan mijn dochter haar pluriel met 170,000 km.
Nu nog een probleem dat ik niet kan vinden. Telkens als de motor warm (na een tijdje rijden )en als de motor wordt stilgezet kan ik nadien zonder probleem wel starten maar het lampje motor management gaat branden, ik kan dan op het gaspedaal duwen maar er gebeurd niets. Ook werkt de airco/ binnen verwarming en servo stuur niet.
Geen enkele foutcode gevonden. Soms springt hij na enige tijd wachten vanzelf terug uit fout en is er geen probleem meer `de wagen rijdt dan prima tot ik hem weer stil leg enz..
Heeft iemand hier ervaring mee.

groeten herwin

hwi

Geplaatst door hwi (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hundoendat (0), 5 jaar geleden

Hallo Herwin,

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met onze Grand C4 Picasso Diesel. Ook het motormanagementlanpje ging branden, etc. Bij mij kon ik dan ook niet meer de cruise control activeren. Na een halve minuut kon ik de auto weer gewoon starten en rijden, maar het bleef terugkomen. Volgens de garagehouder zou dat liggen aan de toevoegingen van de door de EU verplichte bio-toevoegingen aan de brandstof. Sommige auto's hebben er geen last van zoals o.a. auto's met een automatische waterafvoer in het brandstoffilter maar onze Picasso dus wel. Ik ben daarover wat gaan lezen en wat blijkt? Tijdens het tanken kan wat vocht in de dieséltank geraken via condens of via regendruppels. Dat vocht zinkt naar de tankbodem omdat het zwaarder is dan de dieselolie en gaat op de tankbodem bacteriëngroei veroorzaken die uiteindelijk in het brandstoffilter terechtkomen. Ook in het filter heerst bacteriëngroei. Je kunt hiervoor op een volle tank een flesje met een of ander middel toevoegen dat bij elk tankstation verkrijgbaar is. Ik heb het gedaan en het probleem was meteen verholpen voor een tijdje. Ook heb ik een nieuw brandstoffilter geplaatst en daarna heb ik het probleem, nu na twee jaar, geen enkele keer meer gehad.

hwi (0), 5 jaar geleden

Bedankt voor de tip helaas heeft dit gewerkt voor mijn probleem. ik heb ondertussen verder gezocht en heb gemerkt zodra ik de stekker loshaal van de koelvloeistof temp. sensor de motor plots terug perfect aan slaat. (terug uit noodloop) krijg dan wel de melding motor te warm wat normaal is natuurlijk. Vervolgens kan ik gewoon verder rijden maar helaas na een 20 tal km gaat hij terug in noodloop. Gewoon stekker er even afkoppelen en we zijn weer vertrokken.
De sensor heb ik nu vervangen maar geen verbetering, eveneens de thermostaat gecontroleerd en deze functioneerde zoals het moet zijn. Ik heb wel ondervonden dat de radiotor met telkens met korte periode aanslaat, toch vind ik aan de ventilator niet direct een probleem, Ter info heb ook al geprobeerd de ventilator te ontkoppelen als test maar het probleem blijft nog steeds idem. Ondertussen zijn de turbo,ergklep ook vervangen. Nu was mijn vraag of bij het vervangen van de EGR klep deze terug moet in geleerd worden ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.