Citroën C3: Motorstoring

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: 9H06, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 68

Sinds een tijdje problemen met onze C3. Het begon ermee dat we een melding kregen dat onze motor te warm was en dat we moesten stoppen. Gekke was dat zodra we even gas terug namen de storing uit ging en we gewoon door konden rijden. Wel gelijk naar laten kijken maar er was niets aan de hand. Koelvloeistof was ook nog aanwezig. Monteur dacht aan een luchtbel aangezien deze net vervangen was.
De storing heel af en toe gehad tot hij een paar weken terug de melding 3x in een half uur gaf. Gelijk weer naar de garage en het zou om een lekke koppakking gaan. Deze is afgeperst/ vervangen. Wij blij, onze portomonnee iets minder....
Man wil er net mee weg rijden en gelijk weer een motorstoring waarschuwing.
Auto laten staan maar wat kan het zijn????

Mariska74

Geplaatst door Mariska74 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Mariska74 (0), 5 jaar geleden

Even een kleine aanvulling.... de problemen begonnen nadat hij een onderhoudsbeurt heeft gehad en de distributie en waterpomp vervangen zijn

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Mariska74,

Was er koelvloeistof verlies dat ze de koppakking hebben vervangen.
Je schrijft namelijk dat koelvoeistof aanwezig was,waarom dan de koppakking vervangen?.
Wat hebben ze precies gedaan om vast te stellen dat de koppakking lek was?.
Storingen ook afgelezen?.
Komen de Fans wel in?.
Werkt je airco wel naar behoren?.

Mariska74 (0), 5 jaar geleden

Koelvloeistof bleek weg te lopen, is nog wel bijgevuld geweest en ontlucht.
Storing is afgelezen, garage heeft een aantal dingen gedaan om erachter te komen dat het de koppakking zou zijn (Ik weet alleen even niet precies wat en wil je ook geen verkeerde info hebben)
Wat bedoel je met fans in?
Airco werkt wel, temp werd alleen niet warm toen de koelvloeistof laag was

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Je zegt dat de koppakking recent is vervangen en daarna bij een onderhoudsbeurt de distributie.
Om een koppakking te vervangen moet de distributie los. Waarom is die niet gelijk vernieuwd met de koppakking?
Beetje zonde van het dubbele werk (en kosten) nu.

Mariska74 (0), 5 jaar geleden

Nee, eerst is de onderhoudsbeurt en de distributie en waterpomp gedaan, daarna begonnen de storingen wat nú heeft geresulteerd in het vervangen van de koppakking.

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Ik begrijp dat de koelvloeistof ook vervangen was lees ik in je eerste post?.
Ik begrijp dat je voor deze werkzaamheden geen problemen had?.
Want je schrrijft dat de problemen ontstaan zijn na de onderhoudsbeurt en het vervangen distributie en de waterpomp.
Vandaar dat de monteur ook dacht aan een luchtbel.
Als die problemen er voor die beurt allemaal niet waren is er toch bij iets gebeurd waar door deze problemen ontstaan zijn.
Er heeft vermoedelijk te weinig koelvloeistof ingezeten waardoor de koppakking gesneuveld is.,waarschijnlijk niet goed ontlucht vandaar ook het zakken van het koelvloeistof peil.

harry4203 (425) PRO, 5 jaar geleden

geeft ie nu alleen nog de melding, of raak je ook nog koelvloeistof kwijt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.