Classic Cars: trillen stuur bij hard remmen

Bouwjaar: 1973

bij een MG-B trilt het stuur behoorlijk bij hard remmen.
de remblokken zijn nieuw en de remschijven zijn vernieuwd.
wie weet een oorzaak??
theo

LukesR5

Geplaatst door LukesR5 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Classic Cars Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Peter8838 (0), 18 jaar geleden

De symptomen zijn als bij kromme schijven of vuil tussen de naven en de schijven. Als schijven en blokken direct na vernieuwing te zwaar belast worden kunnen de schijven kromtrekken omdat de schijven en de blokken nog niet goed op elkaar ingesleten zijn.

Ad102 (0) PRO, 18 jaar geleden

Onverminderd hetgeen Peter schreef, is het ook nog mogelijk dat de schijven,door vuil of roest,oid.in de pasrand,niet vlak aan de naaf zitten.

doehetzelf2335 (0), 17 jaar geleden

al het voorgaande klopt .wat ook een mogelijke oorzaak kan zijn is dat na montage de wielmoeren niet met juiste spanning evenredig zijn aangetrokken.gebruik van momentsleutel is het beste. met verschillende aantrekmomenten is het goed mogelijk dat nieuwe schijven bij hard remmen (warmte) dan direkt krom trekken.
mvg

LukesR5 (0), 17 jaar geleden

het probleem bestaat nog steeds en de apk keurmeester raadde bij de keuring onlangs aan het maar zo te laten!!!
sijtze, we denken dat jouw opmerking dat de nieuwe schijven alweer krom zijn zou kunnen kloppen.
bedankt voor het meedenken.
groet, theo

Santa (0), 17 jaar geleden

Hoe is de staat van de rubbers van de voorwielophanging?
Indien deze niet meer jofel zijn, wil de boel ook nog wel eens gaan trillen.
Je kunt, om te beginnen, ook eens de zijdelingse slingering van de beide remschijven in gemonteerde toestand opmeten.
Geen speling op kogels en/of stuurstangkoppeling c.q. stuurhuis zelf?

fred3326 (0), 15 jaar geleden

dit probleem deed zich bij mijn GT ook voor, oorzaak bleek achteraf dat de plek tussen de schijven en de bevestiging hiervan, geld ook voor de wielen, oppervlakte roest kende en de schijven dus licht schuin gemonteerd waren.
Het tweede probleem wat daar aan mee hielp was dat de remklauwen, per klauw niet gelijkmatig dicht liepen.
EEnvoudig te bekijken en op te lossen, beide een geval van goed schoon maken en voor de klauw ook goed gangbaar maken.
Succes Fred

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Fred3326,

Kijk eens naar de start datum van deze topic reageren heeft geen zin meer.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.