Dacia Duster: Storing injectie

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 110PK

Ik heb problemen met mijn Duster (2x4, 110PK versie). Heeft nu 60.300 km.

Het probleem is begonnen in november 2013. Motor wou niet meer aanslaan. Startmotor draaide wel en verder leek alles normaal. Computer uitgelezen en deze gaf een storing: injectie. De garage heeft toen een overbrugging gelegd aan een kabel van of naar de injectie. De Duster startte terug.

Deze week ben ik op de autosnelweg stil gevallen. Gelukkig net op de pechstrook geraakt. Motor begon plots te schokken (alsof je te traag rijdt in een te hoge versnelling). Motor sloeg af en rood verklikkerlampje "Motor STOP".

Toen de takeldienst 15 min. later ter plaatse kwam startte de Duster terug en geen rood verklikkerlmichtje meer. De man had wat aan de kabels bewogen. Het was enorm aan het regenen! Aquaplanning overal. Ben tot thuis kunnen rijden en de auto naar de garage gebracht.

Garage heeft de computer uitgelezen en deze geeft weer dezelfde storing. Injectie.
Ze hebben de fiches ontkoppeld en alles proper gemaakt. De auto start en rijdt terug normaal.
De garagist zegt me dat er 2 kabels van de injectie zijn. Eén die van het dachboard komt en één van injectie naar motor.
Ze kunnen de eerste kabel vervangen maar dat is geen garantie dat het probleem opgelost is omdat het ook de andere kabel zal zijn.
Raar verhaal maar ik ben geen technieker.

Verder kan het ook de rekeneenheid zijn. Serieuze kosten als dat allemaal moet vervangen worden.
Misschien een straatje zonder einde.

De Duster is helaas net uit garantie!

Iemand een idee wat de oorzaak is. Kan vocht er mee te maken hebben. Wat raden jullie daan want ik weet het helemaal niet meer.

vdbdavid

Geplaatst door vdbdavid (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dacia DUSTER? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Meestal zijn foutcodes wat specifieker dan alleen maar de tekst "Injectie".
Weet je de exacte tekst of misschien het nummer van de foutcode?

vdbdavid (0), 10 jaar geleden

Ik zal het aan de garagist vragen en hier posten. Hij zei me wel dat de computer kan aangeven in welke richting ze moeten zoeken maar niet heel specifiek waar het probleem zich bevindt en het niet evident is om deze elektronische problemen te vinden. Daarbij is de volledige kabel vernieuwe geen garantie dat het probleem is opgelost.

Misschien moet ik maar eens naar een andere garage gaan. Nochtans is het een erkende Renaultgarage.

vdbdavid (0), 10 jaar geleden

Ziehier de foutcode: Defect 1018 1.DEF

We rijden terug rond zonder problemen. Vandaag de eerste dag. We zien wel maar mijn vertrouwen is weg. Als een motor stil valt op de 3de band van de autosnelweg in de spits kan je best een schietgebedje maken. En ik heb geen zin om aan 90km/hr rechts te blijven rijden uit angst.

We gaan nu een week tot 2 weken testen. Maar ik ga hem dan naar een andere garage brengen en eens kijken wat deze mensen zeggen.

Iemand een idee wat het defect juist betekent?

richard9712 (0), 9 jaar geleden

Neem aan dat je de code P1018 bedoeld, dan is er een probleem met een stelklep op het inlaatspruitstuk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia DUSTER of stel zelf een nieuwe vraag.