Dacia Logan MCV: Kleppen 0.9 TCE

Bouwjaar: 2017, Motorcode: H4Bt

Ik heb enkele vragen over de nieuwe 0.9 TCE die in de Sandero en Logan geleverd wordt :

- Hoe wordt bij deze motoren de klepspeling gesteld ?
- Indien mechanisch, wat is het interval ? Voor de benzine uitvoering en de BiFuel ?
- Hebben de BiFuel motoren andere klepzittingen dan de benzine motoren ?

Na zoeken op internet hierover helaas (nog) niets gevonden.

Harald4118

Geplaatst door Harald4118 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dacia LOGAN? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1400) PRO, 7 jaar geleden

Is misschien een dooddoener , maar staat in het instruktieboekje en de specificaties kan de dealer je haarfijn uitleggen , de eerste jaren heb je daar ivm met garantie toch geen omkijken naar of zit er een andere gedachte achter ?

Harald4118 (0), 7 jaar geleden

Ik wil beslissen of ik de wagen ga kopen en heb dus nog geen boekje.

Verder :
- Misschien staat in het boekje wel in of en wanneer de kleppen moeten gesteld worden, maar volgens mij niet hoe.
- Er zal ook niet instaan of de LPG-uitvoering andere klepzittingen heeft.

Ik wil dit graag weten voor ik de auto koop, om achteraf geen onaangename verrassingen te hebben.

kaleido 1 (1400) PRO, 7 jaar geleden

Maar deze vragen zijn toch simpel door de verkoper te beantwoorden , heb je het uit eerste hand en zekerheid .
Ik denk niet dat de cilinderkoppen van een lpg afwijken tov gas .
Gasinstallaties worden altijd achteraf ingebouwd .
Ze zijn wel gevoeliger voor slijtage dan de oude type motoren.

primera p11 (0), 7 jaar geleden

Ik had een uiteenzetting neergezet over LPG t.o.v. benzine en de voor en nadelen.
Maar die is verwijderd.
Ik sluit me aan bij de woorden van Ferry.
En dat is dat de kop niet aangepast is en de installatie idd altijd achteraf ingebouwd word en dat de huidige motor (0,9 TCE) er in de regel niet zo goed tegen kan.
En dat heeft te maken met het feit dat er geen stelliet zittingen meer gebruikt worden maar dat de kleppen afsluiten in geanodiseerd aluminium.
Dat heeft ook te maken met de milieu eisen van tegenwoordig, snel opwarmen teneinde de uitstoot te beperken.
Dat betekent dat als de kleppen niet meer te stellen zijn (zowel hydraulisch) de complete kop vervangen word.
En dat doet het voordeel van LPG snel verdampen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia LOGAN of stel zelf een nieuwe vraag.