Daewoo-Chevrolet Tacuma: taxus foutcode

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v

Hoi hoi,
Ik ben bezig met een tacuma 1,6 1600 16v.
Hiervan is Door een andere monteur een koppakking vervangen .
Voordat de pakking vervangen werd liep de auto goed, echter nu start hij slecht en loopt stationair slecht.
Wat ik gedaan heb :
-timing gecontroleerd
-bedrading gecontroleerd
-compressie gecontroleerd
-bougie kabels vervangen
-bougies vervangen
-uitlaat gecontroleerd op verstopping
-uitlaat gecontroleerd op dichtheid
-massa's gecontroleerd

Als ik de ecu uitlees met snap-on krijg ik storingen;
-P0107
-P1403
-P0267
-P0337
-P0264
-P0270
-P0261

Deze duiden allemaal op een sluiting naar de massa.
Heeft er iemand een idee wat er verkeerd kan zitten of heb ik ineens toch te maken met een echte sluiting?
Ik kan nergens aan een bedrading schema komen om te kijken wat er allemaal in de lijn zit van de mapsensor, nokkenassensor, injectoren, egr.

Alvast bedankt voor het meedenken en evt info

oldylover

Geplaatst door oldylover (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Tacuma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Als de fouten er al in zaten toen je de auto op haalde, lijkt het mij garantie.
Wat zegt de "monteur" die de koppakking verving?

oldylover (0), 9 jaar geleden

Dat is juist het probleem....
De monteur die er mee bezig is geweest heeft er de brui aan gegeven....
Er is hier ook geen schuldvraag maar ik loop nu even op dood spoor omdat ik de storingen niet kan verklaren miss is het met een schema logisch dat deze sensoren op een voedingslijn zitten of dezelfde massa delen.
Wat ook opvalt is dat als ik de mapsensor elektrisch of vacuüm lostrek blijft de motor hetzelfde lopen .

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Tja, volgende keer maar een echte garage gebruiken en geen "beun de haas".

Ik denk aan een losse stekker ergens in de kabelboom, waar al deze circuits opzitten.
Het is niet 1 en dezelfde voeding die wegvalt, want injectors hebben een 12 volt voeding, maar de map-sensor krijgt 5 volt van de motor-computer.
Het is ook niet dezelfde massa, want injectors krijgen de massa via de motor-computer.

Meet eens op je die 12 volt krijgt bij de injectors. En bij de map-sensor moet je 5 volt vinden op 1 van de pennen.

oldylover (0), 4 jaar geleden

Egr bleek de boosdoener

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.