Daewoo-Chevrolet Matiz: Lekt oranje vloeistof in interieur

Er lekt oranje vloeistof in me interieur na een stuk of 20 km rijden merkte ik het onder me voeten, het lekt aan de passagierszeide en bestuurderskant via t middelste paneel

Kzm010

Geplaatst door Kzm010 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Wat is de kleur van de koelvloeistof?
Oranje? Dan lekt waarschijnlijk je kachel radiateur.

kaleido 1 (1355) PRO, 7 jaar geleden

En als je een zoetige geur ruikt in de auto als je de kachel aan zet , weet je het zeker.

Kzm010 (0), 7 jaar geleden

@oldford @kaleido, me auto word wel heel snel warm als ik een blokje rij. Is dit ook kachel radiateur

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Nee, niet direct.
Maar als het niveau van de koelvloeistof te veel gedaald is door de lekkage dan indirect wel.

Kzm010 (0), 7 jaar geleden

@oldford . Hoe kan ik dat het makkelijkst fixxen?

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Weet je al wat er lekt dan? En waar het lekt? En kun je daarbij komen of moet het dashboard (of een deel) er daarvoor uit?

Kzm010 (0), 7 jaar geleden

@oldford het is een oranje achtig vloeistof die lekt ik denk hoogstwaarschijnlijk koelvloeistof dat lekt. De lek komt vanuit het middenpaneel achter het radio vandaan.

kaleido 1 (1355) PRO, 7 jaar geleden

Is de koelvloeistof qua niveau al gecontroleerd ?
Als deze zakt , is je kachelradiateur lek , als de vloeistof dezelfde kleur heeft als je koelvloeistof.
Controleer eerst dat eens.
Als de kachelradiateur vervangen moet worden , dient het gehele dashbord met kachelhuis gedemonteerd te worden.
Is zonder technisch inzicht en sleutelervaring niet aan te raden om zonder hulp zelf te doen.

leozwaal (0), 6 jaar geleden

bekende kwaal van een Matiz. heb het net gedaan bij een 2000 3 cylindertje. hoe het moet is gemakkelijk te vinden op internet. de uitvoering is iets minder simpel... je bent er een dag mee druk, zeker als je niet beschikt over een brug maar het op straat moet doen zoals ik op dat moment. voornamelijk omdat je nauwelijks bij de kachelslangen in de motorruimte kan komen. je hebt er een speciale tang voor nodig (soort haakse punttang, maar dan met platte "bek") om de slangklemmen te verwijderen. die slangklemmen zitten namelijk verstopt in het schutbord en zijn van onder of van bovenaf de motorruimte niet zichtbaar. moet allemaal op de tast. welke constructeur dit bedacht heeft? had een Fransman kunnen zijn..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.