Daewoo-Chevrolet Matiz: witte rook sputterde uitlaat

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Vandaag de pakkingen van de nlaatspruitstuk vervangen omdat de auto koelvloeistof verloor en.ik dat hier op de site had gelezen als mogelijke oorzaak. Nou is de temeratuur van de auto de.laatste weken flink tegen het rood aangekomen. Net dus op temperatuur laten komen en erg veel witte rook uit de uitlaat en erg gesputter uit de uitlaat. Nu denk ik dat de koppakking stuk is. Zou dit kunnen? Als ik deze ga vervangen moeten de kopbouten ook vervangen worden? en zoja met welke.moment?

maatje68

Geplaatst door maatje68 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

limbra (485), 6 jaar geleden

Veel witte rook duid 9 van de 10 keer op een kapotte koppakking,
koelvloeistof niveau controleren.

Cilinderkop controleren of deze niet krom is , bij voorkeur af "laten" vlakken.
cilinder Kop bouten hoeven niet vervangen te worden,
Aanhaalmoment:
FASE1) = 40 / 45 NM
FASE2) = 85 / 90 NM
aantrekvolgorde:
7 - 1 - 3 - 5
8 - 4 - 2 - 6
8-4-2-6 is voorzijde motor.

kleppen stellen is goede optie om meteen mee te pakken:
inlaat: 0,15 +/- 0.02 koud
uitlaat: 0,32 +/- 0.02 koud

succes.

Hans4040 (295) PRO, 6 jaar geleden

@limbra;
Misschien wat gegevens over de distributie, want die moet ook los...

maatje68 (0), 6 jaar geleden

Hoi Limbra,

Dank je voor je nuttige informatie.
Is het verstandig ook de waterpomp en de D-riem te vervangen, deze is volgens de verkoper 2 jaar geleden wel gedaan.
Sinds dien weinig km mee gereden.

maatje68 (0), 6 jaar geleden

Ik krijg de krukaspoelie niet los.
Ik heb er eerst kruipolie op gespoten, met een moment sleutel geprobeerd maar dat wil niet.
Later met een luchtsleutel alleen mijn compressor kan maar tot 10 bar dus at wil ook niet.
De laatste poging is de riem 2 tandjes verschoven.
Is er iemand die een mogelijkheid weet om hem toch los te krijgen?

maatje68 (0), 6 jaar geleden

Kan niets bijzonders aan de cilinderkop zien.
Ook de pakking niet.

limbra (485), 6 jaar geleden

Als ik het goed zie lijkt het dat er tussen koelwaterkanaal en 3de cilinder een doorslag / scheur is ,
Heb je gecontroleerd of de cilinderkop niet krom is ?

maatje68 (0), 6 jaar geleden

je bedoeld rechts onder?

maatje68 (0), 6 jaar geleden

De rond omringde plek?
Dat is geen koelwater maar olie en die heb ik op meerdere afbeeldingen kunnen zien via google

limbra (485), 6 jaar geleden

Wat betreft de distributieriem, spanrol en waterpomp , Het beste is het om dit ook te vervangen ,
ook al is volgens de verkoper de riem en waterpomp 2 jaar geleden vervangen ,
dit geeft geen garantie dat dit werkelijk zo, daarbij draait de waterpomp mee met de distributie dus dan is vervangen altijd het beste.

gegevens afstelling / merktekens distributie :

limbra (485), 6 jaar geleden

ik bedoel de onderste foto van de koppakking zelf , tussen 3de cilindergat en koelwaterkanaal
(onderin in de foto links) lijkt of daar een scheurtje zit .

maatje68 (0), 6 jaar geleden

Ik zal de pakking nog ff beter bekijien. maar zou heel goed kunnen.

maatje68 (0), 6 jaar geleden

Ik heb de pakking vervangen net als de distributie en waterpomp. Ik hou het water en temperatuur in de gaten. Ben bang dat de kop er misschien in de toekomst weer af moet om te vlakken. Hij verbruikt een beetje water op korte stukjes maar de witte rook is gelukkig weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.