Beste mensen, 2 weken geleiden heb ik de koppakking vervangen bij mijn Kalos 1.2 uit 2006 . Alles is goed verlopen , de motor loopt netjes en in deze twee weken heb ik ongeveer 200 km gereiden en uitsluitend korte ritten, zonder problemen. Enige wat ik merk is dat motormanagement lampje soms brand. Wanneer de bedrijfstemperatuur wordt bereikt dan gaat de lampje uit. Weet iemand wat misschien waarom dit gebeurd? Mijn tweede vraag is of ik de kopbouten nog een keer moet aantrekken. Ik heb dat op 7 kg gedaan in 3 fazen. Van anderen heb ik gehoord dat het na +/- 1000 km moet gebeuren. Kan iemand een goed uitleg geven hoe dat allemaal moet gedaan worden? Groeten aan iedereen van Tesso
Geplaatst door tresso (0) , lid sinds 10 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Kalos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
harry4203 (430) PRO, 5 jaar geleden
antwoord op vraag 1, uitlezen
vraag 2 70Nm is correct, niks meer aan doen.
tresso (0), 5 jaar geleden
harry bedankt,
bij keuring is gelezen en 7 code gereset maar na paar dagen MM brand weer. Ik merk dat op stationeer niet echt mooie loopt , in 2 en 3 versnelling houd beetje in ook. .Bougie en kabels zijn goed. Of iets met lucht mies is ?
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Welke fouten zijn er uitgelezen? (Exacte tekst en/of nummer)
tresso (0), 5 jaar geleden
hoi , niet tegen mij verteld helaas, ! moesten ze dan doen?
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Tja, zonder die codes meoten wij er maar naar raden.
Enne, alleen maar resetten helpt echt niet, zolas je al gemerkt hebt.
Wat voor advies hebben ze je gegeven na het resetten van die codes?
Misschien toch nog maar een keer uit laten lezen en dan zorgen dat je de fouten wel krijgt? (Foto of uitdraai)
N.B.: Doorrijden met een inhoudende/stotterende motor kan je dure katalysator vernielen.
tresso (0), 5 jaar geleden
ok, hartelijk bedankt . Mandag ga ik naar garage terug om uitdraai te vragen. tot mandag dan, fijn wiekend
tresso (0), 5 jaar geleden
n.b.
geen advies gegeven
tresso (0), 5 jaar geleden
@Oldford : Ik heb de auto laten uitlezen.
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Ik val in herhalingen:
Welke fouten zijn er uitgelezen? (Exacte tekst en/of nummer)
tresso (0), 5 jaar geleden
hoi, hierbij de afbeeldingen met daarop de foutcodes.
tresso (0), 5 jaar geleden
sorry voor de vertraging!
tresso (0), 5 jaar geleden
@oldford : Goedenavond! Heb je inmiddels tijd gehad om naar de codes te kijken? Benieuwd naar jouw reactie. groeten
tresso (0), 5 jaar geleden
[quote=oldford]Tja, zonder die codes meoten wij er maar naar raden.
Enne, alleen maar resetten helpt echt niet, zolas je al gemerkt hebt.
Wat voor advies hebben ze je gegeven na het resetten van die codes?
Misschien toch nog maar een keer uit laten lezen en dan zorgen dat je de fouten wel krijgt? (Foto of uitdraai)
N.B.: Doorrijden met een inhoudende/stotterende motor kan je dure katalysator vernielen.[/quote]
Misschien dat je nu wel een melding krijgt :D