Fiat PUNTO: Witte rook na nieuwe uitlaat

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 188A4000, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Hoi mijn punto heeft bij de apk een nieuwe uitlaat gekregen vanaf flexibel stuk tot en met einddemper. Nu heb ik de auto terug en rookt deze enorm. Het is witte rook en geen condens. De auto verbruikte altijd al wel wat olie, maar rookte nooit. Ook is het stationair toerental lager dan voorheen en daardoor schokt de auto. Zou er motorisch iets mis zijn nu of laat de nieuwe uitlaat gewoon meer door omdat de oude wat is dichtgeslibt met rook al oid? Bvd voor meedenken.

johannisvens

Geplaatst door johannisvens (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 5 jaar geleden

Als er een goedkope aftermarket onder gekomen is , kan de motor er inderdaad anders van gaan lopen , verdwijnt de witte rook als de uitlaat warm is ?
Verbruik je koelvloeistof ?
Is er verder aan de motor nog wat gebeurt ?
Wat zegt de garage er van ?

johannisvens (0), 5 jaar geleden

De witte rook wordt minder wanneer de motor warm is maar helemaal weg gaat het niet. En de stank blijft ook maar ik kan niet goed zeggen of het de nieuwigheid is of slechte verbranding.. Koelvloeistof verbruikt hij niet en er is verder niks motorisch aan gedaan. De garage snapt niet wat er mee is maar beweerd dat deze olie verbruikt. Maar dat verklaard niet waarom de vorige uitlaat niet rookte.. ik zal er eens wat km’s mee maken en kijken of er iets veranderd.

johannisvens (0), 5 jaar geleden

Nou we zijn een tijdje verder. De rook hielt niet op, en is trouwens blauwig, en stink naar olie. Het gebeurd bij koude start op lage toeren al, en bij warme motor begint het weer als je wat meer gas geeft (alleen stilstaand zichtbaar. Ik heb de koppakking vervangen, dacht dat het probleem in de valve seals zat (de cilinder in druppelende olie). Nu is alles vervangen en weer netjes in elkaar gezet, en wat denk je.. geen verschil. Ik denk aan zuigerveren. Zou het kunnen dat ze de gasmeting met koude motor hebben gedaan (en misschien te weinig olie) en dat de zuigerveren nu (extra) zijn aangetast? Ik krijg zo’n gevoel dat de auto afgeschreven is.. jammer met nieuwe koppakking, banden en uitlaat :( iemand nog een ander idee?

kaleido 1 (945) PRO, 5 jaar geleden

Je hebt de klepsteelrubbers vervangen zeg je , hoe zagen de oude er uit ?
Hoeveel speling zat er op de klepgeleiders ?
Carterventilatie zit niet verstopt

johannisvens (0), 5 jaar geleden

Ze zagen er op het oog niet slecht uit, geen scheurtjes of iets dergelijks. Speling weet ik niet en de carterventilatie zit niet verstopt, heb alles goed gereinigd..

kaleido 1 (945) PRO, 5 jaar geleden

Hoe ver heb je de nieuwe klepsteelrubbers er op gedrukt ?
Heb je de zuigerveren getest toevallig toen de kop er af was ?

kaleido 1 (945) PRO, 5 jaar geleden

Ovaalheid en stootrand in het onderblok gecontroleerd ?

johannisvens (0), 5 jaar geleden

Klepsteelrubbers totdat ze soort van klikten. Nee heb verder niks gecheckt. Ik dacht dat het in die rubbertjes zat.. koppakking kon ik ook niks aan ontdekken

kaleido 1 (945) PRO, 5 jaar geleden

Oke , je kunt een motorflush proberen , dit maakt alles goed schoon , dan kan het 2 kanten op gaan , olie verbruik en roken wordt minder of het wordt veel erger.
Wat voor olie gebruik je nu ?

Jean5231 (0), 4 jaar geleden

Compressie van alle cilinders gemeten? Oh ik zie nu pas dat je bericht al van vorig jaar is. Auto al afgeschreven?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.