Ford USA Thunderbird : Na stilstand en warme motor slaat hij af bij wegrijden

Bouwjaar: 1967, Brandstof: Benzine, Motorcode: 390

Als ik een stuk heb gereden en de auto heeft even stil gestaan en ik start hem dan en ik wil daarna wegrijden slaat de motor af. Dit is vooral het geval als hij iets langer dan een half uur heeft stil gestaan.
Als ik naar de benzinepomp rij en ik heb getankt heb ik het probleem niet.
Ook als hij een aantal uren heeft stilgestaan heeft hij het probleem niet.
Dit is alleen het geval op LPG.
Als ik hem start op benzine en onder het rijden overschakel naar LPG heb ik geen problemen meer op LPG.
Ook als ik veel gas geef en het voor elkaar krijg wél weg te rijden op LPG, blijft hij het daarna prima doen.
Het is dus alleen het moment van wegrijden op LPG met warme motor als hij heeft stilgestaan.
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

kluukluuk

Geplaatst door kluukluuk (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Thunderbird? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kluukluuk (0), 10 jaar geleden

Niemand????

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=kluukluuk]Niemand????[/quote]
Meneer Kluuklluuk. aangezien u wel veel vraagt maar eigenlijk nooit weer de oplossing vermeldt, dan gaat het op een moment bij een vraag eens een keer: Floepens Mis!!

Om je geheugen ff op te frissen:
van al je vragen heb je welgeteld 1 keer de oplossing gegeven.

Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt....

Dit staat 2 keer op een pagina, in het ROOD, .... dus

IK zou ff bij de lpg specialist langsrijden en m ff aflaten stellen, of even ontluchten (bevroren verdamper ivm te weinig koelvloeistof? )

Mercury

Moderator Problemcar.

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

OKay, weer bijgewerkt dan.

OP dit forum ben je afhankelijk van de lezers, en Ford USA is nu eenmaal niet een stukje forum waar veel op gekeken wordt, zeker nu in de vakantieperiode niet.. Het gasverhaal zal hemtoch wel in de afstelling van je mengstuk of je verdamper zitten, de lpg man kan dit vrij vlot regelen.. ook vacuum even checken...
Hoor het volgende week wel,

gr

Peco Power

kluukluuk (0), 10 jaar geleden

Nou........
Spannende dag gehad.....

Auto is aan de testkast gezet en een aantal keren flink gas gegeven,daardoor motor flink warm en toen spoot het koelvloeistof eruit.
Auto laten afkoelen en koelwater bijgevuld, motor gestart met de dop van de radiator eraf.
Eerst borrelt hij een beetje doordat het koelwater wordt rondgepompt en op een gegeven moment spoot het koelwater eruit, wel 2 meter hoog.
De conclusie van de gasinbouwer was dat de koppakking lek is.... Ik denk dat dit is gekomen doordat hij daar "stilstaand" flink op z'n donder heeft gehad, maar dit moet hij natuurlijk wel kunnen hebben.......
Ik heb hem laten afkoelen, water bijgevuld en met een flinke regenbui naar huis gereden (ong 20 km) en gelukkig heelhuids thuisgekomen, maar gasprobleem uiteindelijk nog niet opgelost.
Ben ik uiteindelijk weer terug bij af.......
Auto staat nu in mijn garage en de komende tijd maar eens stukje bij beetje demonteren en kijken hoe we dit probleem weer op gaan lossen.....

P.S. Alle steun en hulp is welkom ;-)

Gr Richard

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

lekke koppakking zal niet door de lpg man gekomen zijn. maar was al aanwezig, verklaart ook wel het afslaan, kvs die 1 of meer cilinders in spuit nadat je hem hebt uitgezet of als ie stationair loopt. verklaart ook wel je waterlekkage op de achterkant van het blok.... tsja. dat wordt de koppen demonteren en laten afpersen en vlakken, en nieuwe pakkingen er tussen...

gr

Peco

kluukluuk (0), 10 jaar geleden

Heb koppen er inmiddels af, maar kan nergens iets ontdekken waar hij heeft kunnen lekken.
Ik zie tenminste nergens sporen op de pakkingen wat er raar uitziet.
Zou het misschien kunnen zijn dat het probleem toch ergens achterop de motor zit, waar ik destijds lekkage had
Ik heb het meeste er nu toch al af, misschien kleine moeite om nog even verder te kijken of is dit zinloos?
Ik heb trouwens geen takel of motorlift.....

kluukluuk (0), 10 jaar geleden

Nog eens even rustig de boel bekeken en volgens mij toch sporen van lekkage van de koppakking (zie foto).
Het viel mij ook op dat aan beide koppen 1 kant van het koelwaterkanaal wordt geblokkeerd door de koppakking.
Enkele filmpjes en plaatjes bekeken op internet en het lijkt erop dat overal zo is.
Wat is hiervoor de verklaring, want het lijkt me dat het koelwater op die plekken dan toch niet goed doorstroomt?

Gr Richard

kaleido 1 (1595) PRO, 10 jaar geleden

Mama luu , zegt zo lek als een zeef , tegen pipo de clown.

kluukluuk (0), 10 jaar geleden

Nou, dát valt ook nog wel mee toch?

Iemand nog een tip waar ik een pakkingset geschikt kan kopen of kan ik het best rechtstreeks in USA bestellen?

Petje57 (0) PRO, 10 jaar geleden

Inderdaad, lek als een zeef.
En wat betreft de doorstroming van het koelwater: het punt dat het verst weg is van de waterpomp, krijgt het meeste koelwater. Dat moet nl. een langere weg afleggen om weer gekoeld te worden.

kluukluuk (0), 10 jaar geleden

[quote=Petje57]En wat betreft de doorstroming van het koelwater: het punt dat het verst weg is van de waterpomp, krijgt het meeste koelwater. Dat moet nl. een langere weg afleggen om weer gekoeld te worden.[/quote]
Ik had inderdaad ergens gelezen dat de gaten aan de achterkant van het blok moeten...
Maar de reden daarvan is dus dat het dan een langere weg heeft afgelegd.
Ik dacht eerst dat alle 4 de gaten open moesten zijn, want waarom zouden ze anders deze gaten aanbrengen in het blok, maar dat is dus niet zo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.