Ford USA F150 1999: ecu en bobine probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Transmissie: Automaat, Vermogen (kw): 236

hallo mijn naam is matjello en heb een probleem met het kapot gaan van mijn bobine's f 150 triton 1999 heb er al een paar vervangen maar cil 7 blijft eruit poppen dus ben na alles meten en doen erachter dat er een diode geplaatst kan worden i.v.m negatieve stroom . iemand een idee of weet iemand wat voor diode er tussen moet. of iemand t ook bij de hand gehad en een ander idee om t op te lossen misschien,.
Groet en tot horends,
matjello

matjello

Geplaatst door matjello (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA F150? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

peterhoogeveen (0), 5 jaar geleden

Lijkt mij eerder dat kabel naar cilinder 7 niet niet orde is. Ik zou die eerst vervangen.

matjello (0), 5 jaar geleden

we hebben alles gemeten en de inpulsen lijken goed te zijn maar een americaanse gast gaf aan een diode te plaatsen on
mdat deze bobines nog als is sterven als ze negatieve stroom krijgen

matjello (0), 5 jaar geleden

super bedankt voor je reactie maar tot de diode was ik alleen niet welke er tussen kan dat verteld eigenlijk niemand ook niet op you tube of iets

ofstone (0), 5 jaar geleden

Zoals je hebt kunnen lezen, is die diode enkel gebruikt als diagnose middel.
De ECM is inwendig defect, dat is het probleem.
Wat de gevolgen zijn op lange termijn met een diode in serie met de bobine is niet direct te zeggen. Ook niet wat de piek spanningen zijn die de diode te verwerken krijgt. Daar zijn geen metingen van. Wat we wel weten, is hoe hoger de spanning aan de bougie kant, hoe hoger de spanning over de diode zal zijn. Dus hoe lang die diode het uit gaat houden is onbekend.

Maar goed, als we naar de diagrammen van de scope kijken uit de link, dan zien we korte stroompieken tot ongeveer 15A, en een spanning tot ongeveer 80V. Ook een erg snel schakelgedrag, dus hebben we een snelle diode nodig.
Afhankelijk van de condities kan die 80V heel wat hoger worden.

IDH06G65C6XKSA1
Dit is een SIC Schottky diode.
Deze kan tot 650V piek, heeft snel schakelgedrag, en kan 16A continu, en piek nog veel hoger. Deze zal het wel even vol kunnen houden.
Te koop bij de betere electronica grossier voor een paar euro.
Let op het huisje van de diode is geleidend, dus goed opletten hoe je het aansluit en vooral isoleert.

matjello (0), 5 jaar geleden

heee echt super bedankt voor je uitleg we gaan nu is kijken wat het uit gaat halen en zal de uitwerking hier weer plaatsen ivm andere die t ooit voor de hand krijgen.
toppie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.