Ford Transit 1986: Tikkende motor na breuk Distributieriem

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500

Goede avond
Het gaat zoals u ziet om een ford diesel FSD 4.25 die in een boot staat.
Deze zelfde motor werd ook toegepast in de transit 1985-2000
Probleem was in vakantie Distributieriem gebroken en 5 van de 8 klepstoterstangen krom.
Deze onderdelen vernieuwd en nog 500 km naar huis gevaren met tikkende motor.
Daarna cilinderkop gedemonteerd kleppen opnieuw in geslepen en weer gemonteerd verstuivers getest.
Zelfde tik nog steeds aanwezig.
Is er op dit forum een oude rot in het vak die aan de hand van deze gegevens zegt het zijn de klepstoters of de nokkenas of iets dergelijks.
Ik ben benieuwd als u wat weet hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank

CeesG

Geplaatst door CeesG (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

voyager (0), 6 jaar geleden

Eerst achterhalen waar getik vandaan komt.Bv. een cilinder. Welke?Komt het van boven de motor of onderin?

Heino4267 (110), 6 jaar geleden

Op verschillende plaatsen op het motorblok luisteren waar de tik het hardst klinkt, met een stethoscoop of een grote schroevendraaier met de punt tegen het blok en het handvat tegen je oor (andersom ben je snel uit-geluisterd).

voyager (0), 6 jaar geleden

Ook olie druk meten. Gezien de klepstoters krom waren is er een klein kansje dat er ook een van de krukaslagers opdonder gehad heb en het getik daarvandaan komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.