Honda Cr-V: koprevisie of niet?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo,

Ik heb een CR-v uit 1999 op LPG (G3). Hij heeft een dikke 2 ton gelopen en bij de laatste grote beurt in januari hebben ze gezegd dat de kleppen nu echt wel op hun eind zijn. Aangezien het elke 20.000 km. kleppen stellen is ga ik er van uit dat ik nu nog 20.000 kan rijden. Maar dan...? Dan moeten er denk ik nieuwe kleppen in. Is dat dan een koprevisie? En kan iemand mij daar een prijsindicatie voor geven?

Ik vraag me namelijk af of dat nog loont om te doen aangezien ook de distributieriem vervangen moet worden. Of kan ik beter dat geld in mijn zak houden, 20.000 km rijden. Kijken wat de gek er voor geeft en dan een andere wagen kopen?

Groeten,Erik

Erik1098

Geplaatst door Erik1098 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CR-V? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Type aanduiding toegevoegd.

mvg.
Forum admin.

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Voor een prijsopgave kunnen wij je niet van dienst zijn; prijzen verschillen per garage, maar je kan uitgaan van 2,5-3 uur werk alleen al voor de distributieriem.
Niet alleen de kleppen zijn op hun eind maar ook de klepzittingen zijn te ver ingesleten en zullen ook vervangen moeten worden om de kleppen weer op de juiste hoogte te krijgen.
Cilinderkop uitbouwen, reviseren en weer monteren zo`n 10-11 uur werk.
Bron: Autodata®
Nu is het maar net hoe de rest van de auto erbij staat en hoeveel het jou nog waard is...

kaleido 1 (965) PRO, 6 jaar geleden

De kosten komen er nu zo wie zo wel aan , de roest duivel zal ook zo zijn weg wel aan het vinden zijn , binnenschermen links en rechts achter bv.
Doorrijden en verkopen.
Kosten zijn vele malen hoger dan dat de auto nog waard is.

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Ik denk dat dat wel het beste is,zoals Kaleido al aangeeft.
Je hebt nog 20.00km om op zoek te gaan naar wat anders.

Erik1098 (0), 6 jaar geleden

bedankt voor de reacties.

Voor zover ik kan zien is de roestduivel nog niet aan het werk. Hooguit het begin van een heel klein plekje op het achterscherm. Ik zal komende week eens een prijsopgave laten maken voor beide klussen en dan maar eens een besluit nemen. Punt is ook dat ik met pakweg 1300 euro aan reparaties weer een goede auto heb. Wel een heel erg trage auto overigens. Geen idee waar die 150 pk verstopt zitten maar zeker niet onder de motorkap.
En als ik voor 1300 een andere auto koop is het ook maar weer afwachten wat ik dan aan achterstallig onderhoud koop. Dat is nou eenmaal het risico als je een oude wagen koopt.

ferdinand (0), 6 jaar geleden

Het goedkoopst is een auto kopen van 500 euro met een nieuwe APK.Een jaar rijden en weer verkopen.Voorwaarde is,dat je iemand meeneemt die er echt verstand van heeft.
Ferry

Erik1098 (0), 6 jaar geleden

Klopt, heb ik jaren geleden gedaan. Audi 80 uit 1984. aanschaf € 450,- met nieuwe APK. 4 probleemloze jaren later voor € 400,- verkocht.

ferdinand (0), 6 jaar geleden

Nu dan ,nog 20.000 rijden en dan verkopen en weer zo een stoere Audi kopen.
Ferry

Erik1098 (0), 6 jaar geleden

Vandaag bij mijn garage langs geweest en het wordt inderdaad doorrijden tot het niet meer kan en dan weggooien en een andere auto kopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.