Iveco Daily: Ombouw 35-8 naar 35-10

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Diesel, Motorcode: 35-8

Ik heb een 35-10 motor gekocht voor mijn oude iveco en wil deze in gaan bouwen.
Wie kan mijn zeggen wat ik met versnellingsbak en diferentieel moet doen? ook ombouwen of komt het niet zo nauw?
De gloeiinstallatie schijn ook niet gelijk te zijn.
p.s. de 35-10 motor is van 92 en de iveco 35-8 waar hij in gaat van 82

wiwiwes

Geplaatst door wiwiwes (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Adhok (0), 12 jaar geleden

Hallo,

Ik heb bij mijn camper uit 1983 hetzelfde gedaan. Omgezet: motor+ versnellingsbak+aandrijfas+achteras. Achteras is van belang omdat de tandwiel verhouding van het differentieel een andere is. Met je oude achteras erin schiet je er niet veel mee op.
Mijn "nieuwe blok" had inderdaad een ander gloeimechanisme, wat overigens niet is aangesloten hij starte echter altijd probleemloos.
E.e.a past redelijk, ik heb iets ruimte moeten creëren in het motorruim om het geheel passend te krijgen.
Het verschil in vermogen was erg aangenaam met name in de bergen kon ik veel beter mee komen met het vrachtverkeer.
Zelf moet ik helaas ook weer aan de slag omdat mijn blok door nog onbekende oorzaak op hol is geslagen en de geest heeft gegeven.

Succes! ik vond het een aardige klus maar het reslutaat was wel de moeite waard.

wiwiwes (0), 12 jaar geleden

Betrof het bij jou ook de dubbellucht uitvoering? en zit er een losse klok in de achteras of wordt het dan een totale wissel

Adhok (0), 12 jaar geleden

Ik heb de volledige as verwisseld idd dubbellucht. Geen idee of je alleen de klok met het differentieel kan vervangen. Waarschijnlijk is het makkelijker om de complete as te doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.