Kia SORENTO 2.5 CRDI VAN A/T (TOD): Remdruk foetsie

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 103

Goedendag, gisteren merkte ik dat ik de rempedaal bijna helemaal kon indrukken. Remcapaciteit 3x niks. Lampjes van de remmen in dashboard blijven branden. Ik dacht aan een lek, maar remvloeistof in reservoir is nog max. Toch gekeken en kon zo 1,2,3 niets vinden qua lekkage oid.
Nu is het niet meer verantwoord om ermee te gaan rijden, maar ik wil het wel gefixt hebben. Wie kent dit probleem?
Bedankt alvast.

Trx

Geplaatst door Trx (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sorento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1355) PRO, 6 jaar geleden

Als er geen lek is en het remolieniveau staat op peil , is of de hoofdremcilinder overleden of er zit in eens erg veel lucht in het systeem , ik gok de hrc. overleden.

Trx (0), 6 jaar geleden

Hoofdremcylinder zou kunnen, maar zou dan de pedaal niet met veel kracht in moeten trappen? Zelf dacht ik aan de vacuumpomp, maar zeker weten doe ik niet.
Maar hoe sluit je het een en ander uit?
Ineens lucht in het circuit lijkt me stug overigens.

kaleido 1 (1355) PRO, 6 jaar geleden

Als de rembekrachtiger niet werkt , dan voelt het pedaal juist hard aan en moet je heel hard trappen om remvertraging te hebben.
Als de motor uit is en je trapt dan op je pedaal kun je hem dan nog steeds onderin trappen ?
Als er een remcupje de geest geeft in de hrc bouwt hij geen druk op , de remolie gaat dan gewoon er langs.

Trx (0), 6 jaar geleden

Nee, als de motor niet draait dan voelt hij normaal aan. Zodra de motor gestart wordt zakt de rempedaal weg. Sorry voor het late antwoord, maar ja, mooi weer dus dagje weg. Maar niet met de Sorento😪

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.