Zomaar van ene op andere moment begon de auto zeer slecht te draaien. Op zowel benzine als lpg (gelijk dat getest)
Luchtfilter is Vernieuwd met beurt (5000km geleden)
Check engine is tevens begonnen met knipperen.
Codes 0301-0303-0102
Cilinder 1 & 3 misfire detected
p0102 mass airflow low input.
dynamo laad spanning : 14,4volt
Bougies zien er nog redelijk uit wel nieuwe besteld ze zitten er al zeker 30000 in. Nu nog aan het zoeken voor nieuwe bougie kabels 1 van de 4 heeft zwakke plek op de dop bij de bobine.
Geplaatst door klenghost (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
oldford (0) PRO, 8 jaar geleden
Ik denk dat je probleem begint bij de luchtmassa meter.
Als die een te laag signaal geeft wordt het mengsel te arm en krijg je ook misfires.
Niet mee doorrijden want deze storing kan je katalysator vernielen.
klenghost (0), 8 jaar geleden
enoge tijd geleden (jaartje ongeveer) ook al een fout gehad mbt maf sensor, deze destijds schoongemaakt en toen verdween de fout weer).
Was wel een andere foutcode, maar wat weet ik al niet meer. Gister nogmaals schoongemaakt en de codes opeschreven daarna gereset. Probleem is niet verholpen loopt nog slecht. Os er een methode om deze door te meten ?
klenghost (0), 8 jaar geleden
Ja duidelijk LMM
net even opnieuw uitgelezen
alleen p0102 zelfde fout weer dus.
stekker los is weet strak lopen. Aangekoppeld is weer problemen met de loop.
prijs varieert 200tot 250 euro bij lokale winkels..
klenghost (0), 8 jaar geleden
A.s. maandag gaan we even proberen met een ander exemplaar of dit echt alle symptomen bestrijd. Maar gezien de test van vanmorgen (even zonder lmm conector gestart en laten draaien tot de choke eraf was en toen dus nog stabiel vermoeden we de lmm, maandag dus een update of de problemen dan weg zijn & blijven)
klenghost (0), 8 jaar geleden
Andere maf heeft niet geholpen.
3ton op teller ongeveer.
vanaf 1800toeren is er een duidelijke klop (welke mee gaat met toeren) voelbaar uit het blok en ook hoorbaar.
klenghost (0), 8 jaar geleden
P0102 & p0303 blijven dus ook terugkeren.
klenghost (0), 8 jaar geleden
Vacuum lek Was de oorzaak.
Slang langzaam van inlaat spruitstuk afgetrild aan achterzijde tegen schutbord aan.
probleem verholpen. Toch bedankt voor het meedenken.
Per abuis achtergekomen nadat we leidingen naliepen ivm een suis geluid dat er dus bij was gekomen.. maf sensor is dus nog in orde. Desondanks de ruiler laten zitten omdat we anders toch terug moesten rijden
klenghost (0), 7 jaar geleden
Zie vorige post
Hermandeheus (0), 6 jaar geleden
Hallo ik heb het probleem ook
Weet u nog welke slang dat was ?